Konya Turizm Çalıştayı: Bölge turizminin geleceği konuşuldu
Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA) ve Selçuk Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi iş birliğiyle Konya'da düzenlenen Turizm Çalıştayı, sektördeki paydaşları bir araya getirdi. Selçuk Üniversitesi Müze Binası'nda gerçekleştirilen etkinlikte, Derbent Kaymakamı Bünyamin Miroğlu, Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Haldun Soydal, Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. İhsan Bostancı, Konya İl Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Yünden ve birçok sektör temsilcisi katılım sağladı.
TURİZM SEKTÖRÜNÜN EKONOMİYE KATKILARI VURGULANDI
İHA'dan alınan habere göre: Açılış konuşmasında, Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. İhsan Bostancı, turizmin ekonomiler için büyük önem taşıdığını belirterek, ülkemizin sahip olduğu doğal ve kültürel potansiyelin doğru bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’nin 2024 yılının ilk 9 ayında 46,9 milyar dolar turizm geliri elde ettiğini ifade eden Bostancı, Konya ve Karaman bölgesinde de önemli turizm fırsatlarının bulunduğunu, ancak bu potansiyelin tam anlamıyla hayata geçirilmediğini dile getirdi. Konya’nın, sahip olduğu inanç turizmi gibi değerlerle daha fazla pay alabileceğini belirten Bostancı, bölgedeki turizm altyapısının güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
KALKINMA AJANSININ DESTEKLEDİĞİ PROJELER
Çalıştayda, Mevlana Kalkınma Ajansı tarafından yürütülen 135 turizm projesine yaklaşık 400 milyon TL destek sağlandığı açıklandı. Çatalhöyük Neolitik Kenti’nin UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne alınmasının ardından, Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan karşılama merkezi projesine 50 milyon TL ayrıldığı ifade edildi. Bostancı, bölge turizminin daha da güçlenmesi için altyapı yatırımlarının artırılması ve yeni destinasyonların oluşturulması gerektiğini belirtti.
PANEL VE ODAK MASA TOPLANTILARI
Çalıştayın panel kısmında, Konya Sağlık Turizmi Derneği Başkanı Dr. Mehmet Portakal, Türk Aşçıları Federasyonu Genel Başkanı Zeki Açıköz ve TÜRSAB Konya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Özdal Karahan, sırasıyla "Sağlık Turizmi Destinasyonu Olarak Konya", "Gastronomi Turizminde Trendler" ve "Konya Turizminde Yeni Markalaşma ve Pazarlama Stratejileri" konularında sunumlar yaptı. Panelin ardından, çeşitli turizm konuları, sektör paydaşları ve akademisyenlerle yapılan odak masa toplantılarında tartışıldı.
YENİ BİR YOL HARİTASI OLUŞTURULACAK
Mevlana Kalkınma Ajansı, çalıştayda elde edilen verileri kısa süre içinde bir rapor haline getirerek, Konya turizmi için yeni bir yol haritası oluşturmayı hedefliyor. Çalıştay, bölge turizminin geleceği için önemli bir adım olarak değerlendirildi.
Kaynak:İhlas Haber Ajansı
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.