Konya'dan İmamoğlu hakkında suç duyurusu

AVUKAT SALİH AKÇA’DAN SAVCILIĞA EKREM İMAMOĞLU İÇİN ŞİKÂYET DİLEKÇESİ
Konya'da Avukat Salih Akça İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu için Cumhuriyet Savcılığına şikâyet dilekçesi verdi. MHP Eski Akşehir İlçe Başkanı Salih Akça’nın verdiği dilekçede Belediye Kanunu m. 40, DMK m. 104, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu m.32, Siyasi Partiler Kanunu'na muhalefet ve re ‘sen göz önüne alınacak diğer suçlar konu olarak yer alıyor.
AVUKAT SALİH AKÇA VERDİĞİ ŞİKÂYET DİLEKÇESİNDE ŞU İFADELERE YER VERDİ:
1. Şüphelilerden Ekrem İmamoğlu halihazırda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevini yürütmektedir. Şüpheli Ekrem İmamoğlu, görevi nedeniyle medyaya mâl olması sebebi ile yürütmüş olduğu tüm faaliyetler ajanslar vasıtası ile servis edildiğinden, halk tarafından da takip edilebilmektedir.
2. Bilindiği üzere; Ekrem İmamoğlu yapılacak olan Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Cumhuriyet Halk Partisi adına Cumhurbaşkanlığı'na aday olmak için en çok konuşulan adaylardan biridir. Bu kapsamda; medyaya yansıdığı kadarı ile Ekrem İmamoğlu tarafından seçim çalışmalarına esas olmak üzere çok sayıda İl ve İlçede mitingler düzenlemekte, toplantılar yapmaktadır. Her ne kadar bir siyasi partinin herhangi bir siyasi makam için aday ve aday adayı olma hususunda yasal hakkı bulunsa da henüz seçim takvimi açıklanmadığından ve seçim süreci başlamadığından, Seçim Kanunu ve Siyasi Partiler Kanunu anlamında resmi bir aday adaylığından bahsedilemeyeceği de izahtan varestedir. Bu vesile ile, ilgili mevzuatın aday adayları ve adaylara tanımış olduğu hak ve yetkilerden, halihazırda aday adayı veya adaylık sıfatını taşımayan şüpheli Ekrem İmamoğlu tarafından yararlanamayacağı da açıktır.
3. Yasal mevzuat uyarınca, herhangi bir siyasi partinin Cumhurbaşkanı aday adaylarının seçim harcamaları hazine veya siyasi parti tarafından karşılanmayacak, kişisel bütçe ve bireysel kaynaklardan karşılanacaktır. Bu hususta mevzuat açıktır. Ancak yukarıda da izah edildiği üzere henüz seçim takvimi açıklanmadığından ve seçim süreci resmi olarak başlamadığından dolayı, şüphelinin de adaylığı resmiyet kazanmadığından dolayı (kaldı ki aday adaylığı da siyasi partilerin iç ilişkisine ve düzenlemelerine ilişkin bir kavram olup, hukuken resmi bir sıfat değildir), şüpheli tarafından yapılan miting ve çeşitli toplantılara ilişkin harcamaların, tanıtım ve propaganda giderlerinin, bu faaliyetler için ulaşım ve toplantı masraflarının siyasi parti kaynaklarından da karşılanamayacağı, ancak şüphelinin şahsi kaynakları ile harcama yapılabileceği açıktır. Aksi halde Siyasi Partiler Kanunu'na aykırı şekilde harcama yapılmış olacağı, bunun da çeşitli disiplin ve cezai yaptırımlara tabi olacağı açıktır. 2820 sayılı Siyasi Partiler Kanunu’nun 74. maddesine göre, siyasi partiler devlet yardımı ve kendi kaynaklarını yalnızca yasal çerçevede kullanmak zorundadır. Şüphelinin; CHP il ve ilçe teşkilatları vasıtası ile, aday adaylığı sürecinde mitingler düzenlemesi, afişler bastırması ve propaganda faaliyetleri yürütmesi, hazine yardımı, siyasi parti bütçelerinden veya belediye bütçelerinden kaynak aktarımı yapıldığına dair ciddi şüpheler doğurmaktadır. (Nitekim şüphelinin, miting veya siyasi faaliyette bulunacağı illere özel jetler ile gittiği ve bir günde birden fazla ilde miting yaptığı, aynı zamanda Cumhuriyet Halk Partisi il ve ilçe başkanlıkları ile belediyeleri tarafından tahsis edilen seçim otobüsleri, pankartlar ve diğer propaganda araçlarından da yararlandığı basın tarafından halka aktarılan bilgilerdir. ) Bu harcamaların belediye bütçesinden, kamu kaynaklarından veya yasa dışı bağışlarla finanse edilmesi halinde, ilgili sorumlular hakkında zimmet suçu (TCK 247), usulsüz bağış kabulü (SPK 74) ve görevi kötüye kullanma (TCK 257) suçları işlenmiş olur. Ayrıca Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi Kanunu’na göre, belediye bütçesi yalnızca kamu hizmetleri için kullanılabilir. Belediye bütçesi, araçları, personeli veya lojistik imkanlarının bir siyasi kampanya için kullanılması açıkça suçtur. Bu kapsamda, şüphelinin henüz resmi olarak aday veya aday adayı dahi değilken yapmış olduğu propaganda çalışmaları, mitingler ve toplantılara ilişkin harcamaların hangi kaynaktan yapıldığına ilişkin soruşturma yürütülmesi gerekmektedir.
4. Ayrıca belirtmek gerekir ki; Büyükşehir Belediye Başkanlarının mesai saatleri içerisinde il dışına çıkmaları ve izin almaları Devlet Memurları Kanunu m. 104 ve Belediye Kanunu m. 40'ta düzenlenmiştir. Buna göre; Büyükşehir Belediye Başkanlarının il dışına çıkabilmeleri için İçişleri Bakanlığı'ndan izin almaları, hatta 10 günü aşan izinlerde ayrıca valilik onayı almaları gerekmektedir. Bu hususta halihazırda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevini yürütmekte olan ve kamu görevlisi sıfatını haiz şüphelinin gerekli izinler alınmaksızın il dışı seyahati halinde, bu durum açıkça yetki aşımına vücut vermekte olup, açıkça TCK m. 257 kapsamında değerlendirilmelidir.
5. Açıklanan nedenlerle; öncelikle şüpheli Ekrem İmamoğlu'nun, resmiyet kazanmayan adaylığı ve aday adaylığı sebebi ile yapmış olduğu mitingler, toplantılar, propaganda çalışmaları ve diğer harcamaların kendi kişisel kaynaklarından mı yoksa yasaya aykırı şekilde siyasi parti kaynaklarından mı (belediyeler, il başkanlıkları ve parti genel merkezi) yapıldığının, şüpheli Ekrem İmamoğlu'nun seçim çalışmaları için çeşitli illerde yapmış olduğu mitingler öncesinde İçişleri Bakanlığı ve gerektiği takdirde Valilikten izin alıp almadığı hususunun hakkında başlatılacak soruşturma ile araştırılmasını, bu eylemlerin tespiti ile birlikte şüpheli Ekrem İmamoğlu ile birlikte, eylemlere iştirak eden parti genel merkezi yetkililerinin, il başkanlıkları yetkililerinin ve belediye yetkililerinin de soruşturmaya dahil edilerek cezalandırılmaları amacıyla haklarında eylemlerine uyan sevk maddeleri uyarınca kamu davası açılmasını, ayrıca ilgili siyasi partinin yukarıda belirtilen mevzuata aykırı harcamalarının tespiti halinde soruşturma yetkisi Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'na ait olduğundan, soruşturmanın bu yönüyle tefrik edilerek Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'na gönderilmesini talep etmek amacıyla işbu şikayette bulunma zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER: DMK, Siyasi Partiler Kanunu, TCK (m.247-257 ve sair suçlar), Seçim Kanunu, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Büyükşehir Belediye Kanunu, Belediye Kanunu ve sair mevzuat
TALEP VE SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenlerle; şüpheli Ekrem İmamoğlu ve tespit edilecek diğer şüpheliler hakkında gerekli tahkikatın yapılarak, cezalandırılmaları amacıyla haklarında kamu davası açılmasını arz ve talep ederim.
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
VAN SAVCISI DA GENELKURMAY BAŞKANI İÇİN VANDA DAVA AÇMIŞTI.
Yanıtla (0) (0)