ÖTV'siz ve KDV'siz araç alımı için kanun teklifi verildi

ÖTV'siz ve KDV'siz araç alımı için kanun teklifi verildi
 Editör
TBMM'ye 25 yaş ve üzeri araç sahiplerine hurda teşviki kapsamında ÖTV’siz araç satışı, şoför esnafına ise ÖTV ve KDV muafiyetli araç alımı ve ağır hasarlı araçların trafikten çıkarılmasıyla ilgili bir kanun teklifi sunuldu.

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunulan yeni bir kanun teklifi, hem otomotiv sektörünü canlandırmayı hem de trafik güvenliğini artırmayı hedefliyor. Teklifler, 25 yaşını aşmış araç sahiplerine ÖTV'siz yeni araç alım imkânı, şoför esnafı için ÖTV ve KDV'den muaf ticari araç alımı, ağır hasarlı araçların trafikten tamamen çekilmesi gibi düzenlemeleri içeriyor.

KİMLER ALABİLECEK?

Kanun teklifine göre, 25 yaşını aşmış araçlarını geri dönüşüme teslim eden araç sahipleri, Türkiye'de üretilmiş bir aracı Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ödemeden alabilecek. Bu düzenleme, eski araçların ekonomiye yeniden kazandırılmasını, ithalatın azaltılmasını ve çevre kirliliğinin önlenmesini amaçlıyor. Teklif gerekçesinde şu ifadelere yer verildi: "TÜİK verilerine göre Türkiye'de trafiğe kayıtlı araç sayısı 30 milyonu aşmış durumdadır. Bu araçların önemli bir kısmı yaşlı ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçlardan oluşmaktadır. Bu araçların geri dönüşüme verilmesi hem çevreye hem de ekonomiye önemli katkılar sağlayacaktır."

ŞOFÖR ESNAFINA İMKAN

Geçimini tek bir araçla sağlayan şoför esnafına yönelik olarak hazırlanan düzenleme, ticari araçlarını yenilemek isteyen esnafa önemli bir avantaj sağlıyor. Şoförler, yeni alacakları araçlarda 10 yıl ticari faaliyet şartıyla ÖTV ve KDV'den muaf tutulacak. MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir tarafından hazırlanan şoför esnafına yönelik düzenlemede gerekçede, ticari araçların daha hızlı yıprandığı ve bakım masraflarının esnaf için büyük bir külfet oluşturduğu vurgulanarak şu ifadelere yer verildi: "Şoför esnafı, ticari faaliyetlerini sürdürebilmek için yeni araç alımında büyük zorluklar yaşamaktadır. Bu düzenleme, esnafın yükünü hafifletecek ve daha güvenli taşımacılık yapılmasını sağlayacaktır."

AĞIR HASARLI ARAÇLARIN TRAFİKTEN ÇEKİLMESİ

Trafik kazası ya da doğal afetler sonucu ağır hasar görmüş araçların yeniden trafiğe çıkarılmasının yasaklanması da teklif edilen düzenlemeler arasında. Bu hükme uymayanlara 500 bin TL para cezası verilmesi öngörülüyor. Ayrıca, bu araçların yalnızca hurda veya yedek parça olarak satılabileceği belirtiliyor. MHP Kırıkkale Milletvekili Halil Öztürk tarafından Meclis'e sunulan teklifte, güvenlik riski oluşturan ağır hasarlı araçlarla ilgili şu ifadeler kullanıldı: "Ağır hasarlı araçların onarımı sırasında yapılan basit hileler, trafik güvenliğini tehlikeye atmaktadır. Bu araçların yeniden trafiğe çıkarılmasının önlenmesi, can ve mal güvenliği açısından zorunludur."

KANUN TEKLİFLERİ NASIL YASALAŞIR?

Kanun teklifleri, öncelikle hazırlığa geçirilip Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığı'na sunulur. Ardından, teklif ilgili komisyona iletilir. Komisyon, teklifi detaylı şekilde inceleyerek rapor hazırlar. Hazırlanan rapor, teklifin TBMM Genel Kurulu'na sunulmasını sağlar. Genel Kurulda yapılan görüşmelerin ardından, teklif oylanarak kabul edilir. Onay için son adımda Cumhurbaşkanı'nın onayı gereklidir. Cumhurbaşkanının onayının ardından kanun, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girer.

Kaynak:Pusula Haber

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.