Reklam Kurulu’ndan 32,5 milyon lira ceza

Reklam Kurulu, 13 Mart’ta gerçekleştirdiği toplantıda mevzuata aykırılık tespit ettiği reklamlara toplamda 32 milyon 481 bin 507 lira idari para cezası uyguladı. Ayrıca, tüketici mağduriyetlerini önlemek amacıyla 5 dosyada erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verildi.
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, toplantıda görüşülen 141 dosyadan 131’inin mevzuata aykırı bulunduğu, bir dosya için ise tedbiren durdurma kararı verildiği belirtildi.
HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE 4,8 MİLYON LİRA CEZA
Özellikle indirimli satış kampanyaları, tüketicileri yanıltan reklamlar arasında dikkat çekti. Hazır giyim sektöründe gerçeğe aykırı indirim kampanyaları nedeniyle 8 dosya için toplam 4 milyon 800 bin lira idari para cezası kesildi. Denetimlerde, gerçeğe aykırı yüksek fiyatlar belirlenerek sahte indirim algısı oluşturulduğu tespit edildi.
TEKNOLOJİ VE OTOMOTİV SEKTÖRLERİNDE ALDATICI REKLAMLAR
Teknoloji sektöründe bir firmanın, tüm telefon modellerinde özel bir uygulama olduğu izlenimi yaratarak tüketiciyi yanılttığı belirlendi. Ancak bazı modellerin belirtilen özelliğe sahip olmadığı tespit edilerek idari yaptırım kararı alındı.
Otomotiv sektöründe ise çevrim içi platformlarda paylaşılan reklamların yanıltıcı olduğu belirlendi. Bir firmanın tanıtımında "ses tanıma özelliği" olduğu vurgulanmasına rağmen, Türkiye’de ilgili altyapının desteklenmemesi nedeniyle özelliğin kullanılamadığı tespit edildi.
SIFIR FAİZLİ KREDİ REKLAMLARINA İNCELEME
Son dönemde bazı otomotiv firmalarının “yüzde sıfır faiz” kampanyalarıyla tüketiciyi yanılttığı belirlendi. Reklamlarda, kredi faiz oranı “%0” olarak belirtilirken, peşin faiz ödemesi olduğu tespit edildi. Tüketiciye yansıtılan faiz yükünün gizlenmesi ve yıllık maliyet oranlarının belirtilmemesi nedeniyle bu tür reklamların tedbiren durdurulmasına karar verildi.
DOMUZ DERİSİ İÇEREN ÜRÜNLERLE İLGİLİ EKSİK BİLGİLENDİRME
Bazı ayakkabı firmalarının yurt dışındaki internet sitelerinde ürün bileşeninde domuz derisi kullanıldığı belirtilirken, Türkiye’deki satış sayfalarında bu bilginin yer almadığı saptandı. Bu nedenle 4 firma hakkında durdurma cezası ve toplamda 3 milyon 457 bin 160 lira idari para cezası uygulandı.
Reklam Kurulu’nun aldığı bu kararlar, tüketiciyi yanıltan ve manipüle eden pazarlama faaliyetlerine karşı mücadelenin sürdüğünü gösteriyor.
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.