2024'te Konya'da 112'ye kaç acil çağrı geldi? Kaçı asılsız çıktı

Konya'da 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2 milyon 325 bin 183 çağrı yapıldı.

T.C. Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada 2024 yılında toplam 2 milyon 325 bin 183 çağrı geldiği ve bunların yüzde 19'unun asılsız çıktığı açıklandı.

T.C. Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada; "112 Acil Çağrı Merkezi Sisteminin amacı, Acil çağrı merkezinde; sağlık, itfaiye, jandarma, polis, afad, orman ve valiliklerce gerekli görülen diğer birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânı sağlayan co-location modeli tercih edilmiş ve çalışmalar buna göre yapılandırılmıştır. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getirilmektedir. 112 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amacı vardır; Acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri, Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmalardır. 2024 yılı içerisinde Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne toplam 2 milyon 325 bin 183 çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 970 bin 805’i asıllı çağrı, 444 bin 852 asılsız çağrı, 909 bin 526 anons sırasında kapanan çağrıdır. Oransal olarak ise yaklaşık yüzde 42’si asıllı, yüzde 19’u asılsız yüzde 39 ‘u ise anons sırasında kapanan çağrıdır. Konya 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların tümüne cevap verilmiş olup, cevaplama süresi ortalama 1 ile 1.5 saniye arasında değişmektedir. Acil çağrı merkezi arandığında, eş zamanlı olarak arayan kişinin adres ve konum bilgisi sabit, GSM operatörleri tarafından 112 acil çağrı merkezine konum bilgisi iletilmektedir. Çağrı karşılama personeli, olaya ilişkin genel bilgileri aldıktan sonra bu bilgileri yazılım üzerinden aynı salon içinde bulunan ilgili birimlerin çağrı yönlendirici personeline aktarmaktadır. Konya 112 Acil Çağrı Merkezine gelen acil yardım çağrısı ilk olarak çağrı karşılama personelleri tarafından karşılanmaktadır. Çağrı karşılama personellerimiz vaka tanımı ve vaka adres bilgilerini vaka formuna yazıp, ilgili birim olan sağlık, emniyet, jandarma, afad, orman ve itfaiye ’ye yönlendirmekte, İlgili birim personelleri olayın mahiyetine göre aralarında koordinasyon sağlayarak olay yerine en yakın ekibi olay mahalline sevk etmektedir.

ENGELLİ VATANDAŞLAR UYGULAMA ÜZERİNDEN VAR OLAN SAĞLIK PROBLEMLERİNİ KAYIT EDEBİLİR

İçişleri Bakanlığımızın talimatları ve koordinasyonunda Konya Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce uygulanan projeler; Engelsiz 112 uygulaması, engelli vatandaşlarımızın acil durumlarda ihtiyaç duydukları ilgili 112 birimine hızlıca bağlanmalarını ve yaşadıkları, gördükleri acil durumu kolayca ilgililere bildirmelerini sağlamak üzere geliştirilmiştir. Engelli vatandaşlarımız ücretsiz olarak kişisel telefonlarına indirecekleri mobil uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezine anında bildirimde bulunabilir, yetkin 112 personeli ile görüntülü konuşma başlatabilir ya da anlık mesajlaşma ile yine uygulama üzerinden yaşadığı (sağlık, güvenlik, yangın vb.) sorunları bildirebilir. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden hâli hazırda var olan sağlık problemlerini kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 personelinin 'Acil Çağrı' anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylece süreçte daha etkin ve hızlı hizmet verilmiş olacaktır. Konum bilgisi, acil durumlarda, uygulamayı kullanan kişilere en hızlı ve efektif biçimde ulaşılması amacıyla kullanılabilmektedir. Kamera ve ses erişimi kullanıcı ile görüşme yapılabilmesi için gereklidir. E- Call uygulaması, Bu sisteme sahip olan bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girecek ve 112 acil çağrı merkezini arayacaktır. 112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit edecek ve araçta bulunan sensörler sayesinde araçta meydana gelen hasarı da yaklaşık olarak hesap edecektir. Çarpma ile birlikte devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebileceklerdir. Araç içerisindekiler bilinçlerini kaybetseler dahi, kurtarma ekiplerine kazanın olduğu yerin bilgisini ve araçtaki hasar miktarını verebilmektedir. Sistemin devreye girmesi ile birlikte araç içerisindeki konuşmalar olay anında 112 acil çağrı merkezindeki görevliler tarafından dinlenebilmektedir E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis – Jandarma – Ambulans – İtfaiye ) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılacaktır.

"ŞÜPHELİ DURUMLAR VE SUÇ FAALİYETLERİ HIZLI VE GÜVENLİ BİR ŞEKİLDE YETKİLİLERE BİLDİRİLEBİLİYOR"

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü AFAD Acil Uygulaması: Afet ve acil durumların etkilerini azaltabilmek, afet öncesi vatandaşlara afet farkındalık kültürünü kazandırabilmek, meydana gelebilecek afet olaylarına hızlı bir şekilde müdahalede bulunmak amaçlarıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından AFAD Acil Uygulaması geliştirilmiştir. AFAD Acil Uygulaması ile doğal afetlerden etkilenen kişilerin konum ve durum bilgilerinin ses ve mesaj yolu ile data hattı üzerinden alınarak 112 Acil Çağrı Merkezlerine aktarılması, bu merkezde durumun değerlendirilerek saha ekiplerine bildiriminin sağlanması ve uygulama üzerinden kişilere ulaşılması hedeflenmektedir. Kullanıcılar dilerse acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin 'Acil Çağrı' anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir, gerekli durumlarda vatandaşın yakınlarına ulaşılarak afetzedenin güncel bilgileri paylaşılabilir. 112 Web İhbar Sistemi kullanılmaya başlandı. Emniyet ve Jandarma internet ihbarları 112 Web İhbar Sisteminden https://ihbar.ng112.gov.tr/ oluşturulmaya başlanmıştır. İçişleri Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen 112 Web İhbar Sistemi, kullanıcı dostu arayüzü ve kolay erişim imkânıyla vatandaşlarımızın hizmetinde Bu sistem sayesinde şüpheli durumlar ve suç faaliyetleri hızlı ve güvenli bir şekilde yetkililere bildirilebiliyor.

"4 DİLDE HİZMET VERMEKTE"

112 SMS İhbarları Acil yardım talebi olan kişiler, 112 Acil Çağrı Merkezlerine telefonla veya Engelsiz 112, ECall gibi uygulamalarla ulaşabildikleri gibi kısa mesaj (SMS) yoluyla da ihbarda bulunabilmektedir. 112’ye SMS ile ihbarda bulunurken çağrı karşılayıcının durumun aciliyetine dair bir değerlendirme yapabilmesi ve en kısa sürede yardım gönderebilmesi için ilk mesaja mümkün olduğunca fazla bilgi (konum veya açık adres, acil durumun ne olduğu, detaylı bilgi) eklenmesine dikkat edilmelidir. Çağrı Karşılayıcı, mesajınıza yanıt vererek ek bilgi talep edebilir. Acil durum numarasını aramak, kısa mesaj göndermekten her zaman daha güvenilir ve hızlı bir seçenektir. SMS, konuşamayacak durumda olunması halinde tercih edilmelidir. Cep telefonlarının SMS kısmına ihbar ve şikayetle ilgili bilgiler yazıldıktan sonra 112’ye mesaj ücretsiz olarak iletilir. Acil durum kısa mesajları SIM kartı olmayan telefonlardan gönderilemez. SMS, hangi konumdan gönderilmiş ise o ilin 112 Acil Çağrı Merkezine iletilir. Yabancil Dil Havuzu: 112 Acil Çağrı Merkezi, Ankara’daki yabancı dil havuzu sayesinde; İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça olmak üzere 4 yabancı dilde hizmet vermektedir. Bu sayede turistler ve ülkemizde yaşayan yabancı uyruklu vatandaşlar da acil durumlarda hiç zorluk çekmeden acil yardım hizmeti alabilmektedirler.

"GEREKSİZ ÇAĞRILARLA 112 MEŞGUL EDİLMEMELİ"

12'yi gereksiz her arama; farkında olmadan bir insanın yaşama hakkının elinden alınmasına yol açabilir. 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten acil yardım bekleyen kişi veya kişiler hayatlarını kaybedebilirler. Bu konuda farkındalık oluşturmak amacıyla çevremize 112 Acil Çağrı Merkezinin ne kadar önemli bir görev üstlendiğini, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini, gereksiz çağrılarla 112'nin meşgul edilmemesi gerektiğini belirtmeliyiz. Konum hizmeti ve tüm görüşmelerin kayıt altına alınarak mahkemelerde delil olarak kullanılabildiği unutulmamalı, Asılsız ihbarda bulunulması veya gereksiz meşgul edilmesi halinde yasal işlem başlatıldığı bilinmelidir. Çocuklar ebeveynleri tarafından kontrolsüz olarak verilen tablet ve telefonlar aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezini arayabilmekte ve gereksiz meşgul edebilmektedirler. Ayrıca sim kartsız telefonlardan da 112 Acil Çağrı Merkezi aranabildiğinden, gereksiz aramaları önlemek için sim kartsız telefonların da çocuklara verilmemesi gerekmektedir" ifadelerine yer verildi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

KONYA Haberleri