Geride bıraktığımız hafta Milliyetçi Hareket Partisi Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan tarafından yazılı olarak cevaplandırılmak üzere bir soru önergesi vermişti.
Kalaycı, soru önergesinde, Elvan’ın "Mart ayında Ordu-Giresun havaalanını açacağız. Mayıs ayında Hakkari havaalanını arkasından Rize, Yozgat havalimanları gelecek, Trakya'da da havalimanı yapmayı planlıyoruz" dediğini hatırlatarak, “Konya’nın yıllardır sabırla beklediği sivil havalimanına kavuşması için daha hangi özellikleri taşıması, daha ne olması beklenmektedir? Birçok ile yeni havalimanı yapılırken, Konya’ya uluslararası sivil havalimanı neden uygun görülmemektedir? Ayrıca, Konya ekonomisinin rekabet gücünün artırılması ve lojistik konusunda eksikliklerin giderilmesi açısından havalimanına ivedilikle kargo terminali yapılması için bir çalışmanız var mıdır?” sorularını yöneltmişti.
Dünkü yazımızda Atilla Kart’ı verdiği soru önergeleri sebebiyle eleştirmiştik.
Diğer muhalefet partisi milletvekili Mustafa Kalaycı’yı ise bu soru önergesi sebebiyle eleştirmek yerine, kutluyoruz.
Sorumlu, Konya’nın ve ülkenin menfaatlerini gözeten bir anlayış yansıyor çünkü bu soru önergesinden.
Doğrusunu isterseniz, Kalaycı’nın soru önergesi vesile oldu. Konya Çevre Düzeni Planı’na bir de “sivil havaalanı”nı nazar-ı itibara alarak gözden geçirdim dün.
Ne yazık ki planda sivil havaalanı için herhangi bir not düşülmemiş. Yeni imar yerleri, yeni gelişim bölgeleri hakkında onca “yönlendirici karar”a yer veren planda sivil havaalanına herhangi bir atıfta bulunulmaması garip geldi bana doğrusu. Belki 1/100.00’lik bir plan olması sebebiyle durum böyledir. Bilmiyoruz.
Planın yüklenici firmalar tarafından Konya’daki resmi kurumlar, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları ile etkileşim içinde, onların istişari görüşlerine dayalı olarak hazırlandığı yine planda yeer alan bir husus.
Çeşitli işadamı ve sanayici dernekler tarafından Konya’nın önemli projeleri dendiğinde hemence atıfta bulunulan “sivil havaalanı” eğer planda yer almamışsa önümüzdeki iki şık var. Ya bu dernekler, planlayıcılara bu konuda herhangi bir hatırlatmada bulunmadılar ya da bu konuda serdettikleri görüşler planlayıcılar tarafından nazar-ı itibara alınmadı.
Bir üçüncü şık daha var ki bilhassa ayrıca yazmak istedim. Bu iki şıkkın da önünde bir seçenek o: Sözünü ettiğimiz meslek odaları, STK’lar vb. tümden Konya kamuoyunu bugüne kadarv yanlış yönlendirdiklerinin farkına varıp Konya’nın sivil bir havaalanına ihtiyacının olmadığı fikrini benimsediler. Ve benimsedikleri bu fikir dolayısıyla da bu konuda planlayıcılara herhangi bir işaret vermediler.
Başka şıklar var mıdır bu mesele hakkında? Olabilir elbette!
Ama hangi şık geçerli olursa olsun, eldeki plana göre Konya’ya 2043 yılına kadar sivil havaalanı yapılması düşünülmüyor! Olur da bu düşünce değişirse o zaman konuyu tekrar ele alırız.
Böyle biline!