Öncelikli olarak, 16 Nisan 2017 günü yapılan halk oylamasının milletimize ve devletimize hayırlar getirmesini temenni ediyorum.
Yerleşim birimlerinin giriş ve çıkış yolları o memleketin aynası olduğu hemen hemen tüm bireyler için genel bir kanıdır.
Özellikle bir yerden başka bir yere seyahat ederken çevre yollarının, örneğin bölünmüş yol olması, yeşillendirilmesi, ağaçlandırılması ve buna benzer görsel güzellikleri o yerleşim birimi hakkında bize oldukça önemli fikir verir.
Beğenimizi ya da eleştirimizi ilk görüşe göre yaparız. Sonra zihnimiz de olumlu ya da olumsuz bir kanı oluşur.
Seydişehir, Konya yönünden ve Bozkır Yol kavşağından Necati Kalaycıoğlu Caddesini takip eden giriş yolları istenilen seviyede olmasa da görsel açıdan tatmin edici bir seviyede.
Konya’dan şehir merkezi veya otogara gelen yol asfalt kaplaması, kaldırımları, orta refüjdeki yeşil görünümü ve ağaçlandırılması ile dışarıdan gelen ya da Antalya yönüne gitmek için kısa süre mola verenler için Seydişehir hakkında zihinlerde olumlu bir fikir oluşturabilir.
Necati Kalaycıoğlu Caddesi üzerinden ilçe merkezine seyahat edenler biraz olumlu biraz da olumsuz bir kanıya varabilir.
Ancak Antalya yönü Otogar kavşağından girilen çevre yolu ise ziyaretçiler arasında tam anlamıyla olumsuz bir görüş ortaya çıkarmaktadır.
Bu yol yapılırken bölünmüş yol olarak planlanmış. Ancak daha sonra yapılır iken tek şerit olarak yapılmış.
Bahsi geçen yol üzerinde çevre yolu girişinden itibaren Almetal Alüminyum fabrikası, birkaç depo, Taşıyıcılar Kooperatifi, Jandarma, Tüvtürk Araç Muayene İstasyonu, Otogar var. Daha sonra Seydişehir-Konya yolu çıkışına bağlanıyor.
Otogar çevre yolu olarak adlandırılan yola yol demeye şahit ister. Zira bölünmüş olması gerek yol tek şerit ve asfaltı oldukça bozuk, hiçbir görsel güzelliği ve yeşillendirme çalışması yok.
ÇEVRE YOLLARI MEMLEKETLERİN AYNASIDIR
Çevre yollarının memleketlerin aynası olduğunu ifade etmiştim. Otogar çevre yoluna memleketin aynası demek mümkün değil.
Antalya yönünden gelerek Seydişehir Otogarına giriş yapacak otobüslerin tamamı bu yolu kullanıyor.
Bunun yanında binlerce özel araç da bahsi geçen yolu kullanarak Seydişehir’e ve Etibank Alüminyum tesislerine giriş yapıyor.
Bir önemli konu da yıl sonuna doğru ihaleye çıkacak bölgenin en büyük Adliyesi, Otogar ile Kapalı Spor Salonu arasına yapılacak.
Bir nevi bu yol Seydişehir’in aynası olacak.
Mevcut konumu ile yola Seydişehir’in aynası demek mümkün değil.
Bu yıl içinde Otogar çevre yolunun bölünmüş yol olarak yapılması Seydişehir’in marka değerinin artmasına ciddi anlamda katkı sağlayacaktır.
Orta refüjün yeşillendirilmesi, çiçeklerle ve güllerle donatılması, yol kenarlarının ağaçlandırılması, kaldırımlarının yapılması, sıcak asfalt ile kaplanması gerekiyor.
Ana yollar Büyükşehir Belediyesinin uhdesinde olduğuna göre, Büyükşehir Belediyesi ile yapılacak koordineli çalışma yolun bir an önce gündeme alınmasını sağlayabilir.
Bu konuda Başkan Mehmet Tutal’a görev düşüyor.
Başkanın da Büyükşehir ile diyalogu oldukça iyi.
Çevre yolları memleketlerin aynası olduğuna göre, bahsi geçen yolun yapılması, Seydişehir’in marka değerini artıracaktır.