Çevre yolları yerleşim birimlerinin aynasıdır. Bu sebeple yerel yönetimler çevre yollarına ayrı bir önem gösterir ve göstermelidirler.
Özellikle otogar giriş ve çıkışlarındaki ve ana yolların bağlantı çevre yolları bölünmüş olmalı ve çevre düzenlemeleri ile mutlaka göze hitap etmeli, ayrıca rahat bir seyahat imkanı vermelidir.
Bir memlekete ilk defa gelenler ya da kısa süreli mola veren yolcular ve sürücülerin, ilk anda çevre yollarının güzelliği ya da çirkinliği gözüne çarpar, çevre yoluna göre o yerleşim birimi hakkında ön yargısı oluşur.
Seydişehir çevre yolu Karabulak kavşağı ile başlar, Marangozlar Sanayi Kavşağını takip ederek İçeri Kışla mevkiinde sona erer.
Seydişehir Otogarına Karabulak Kavşağı ve Çevre yolu üzerinden iki giriş var. Karabulak kavşağından şehir merkezine giren yol düzgün asfaltı, ağaçlandırılması ve orta refüjündeki yeşillendirme çalışmaları ile göze ve gönüle hitap eden bir yol.
Antalya güzergahından gelen otobüslerin Otogar’a giriş yolu olarak kullandıkları çevre yolu ise ne yazık ki bir türlü istenilen seviyeye getirilemedi.
Bilindiği üzere bu yol bölünmüş yol olarak planlandı, ancak tek şeridi trafiğe açıldı, asfaltı iyi değil, bölünmüş yol yapılmadığı için ağaçlandırılması ve orta refüjünün yeşillendirilmesi yok, kısaca Seydişehir’e hiç yakışmıyor.
Bu sebeple yolun kısa süre içinde bölünmüş yol olarak yapılması, düzgün bir asfalt ile birlikte ağaçlandırılıp, yeşillendirilmesi Seydişehir’ e yakışır ve marka değerini artıran bir yol olarak hizmet vermesi sağlanmalıdır.
TİCARİ ALAN OLMALI
Bunun yanında Karabulak Kavşağı ile İçeri Kışla mevkii arasındaki çevre yolu ticari alan olmadığı için her iki yanında yapılaşma gerçekleşmedi.
Bölge neden ticari alan değil diye belediye yetkililerine sordum.
“Yetkililer bu bölgenin Ticari alan olması için karar alındığını, üst ölçekli planlarda olduğunu, Belediyenin 1.000 lik plan yapması sonucunda da kesinleşeceğini” söylediler.
“Bölgenin ticari alan olmasına mani bir durumun olmadığını” da sözlerine eklediler”
Yetkililerin bu ifadelerine göre çevre yolunun ticari bölge olmasına mani bir durum yok.
Ankara-Konya-Seydişehir yolunun her geçen gün önemi artıyor. Alacabel tünelinin yapımında 5.000 metre tamamlandı, 2019 yılında ulaşıma açılması planlanıyor. Bunun yanında Alacabel tüneli çıkışı Ceceler mahallesinden Cevizli yol ayrıma kadar 12 kilometrelik bölünmüş yolda çalışmalar başladı. Yol güzergahındaki ağaçlar kesiliyor, Cevizli yol ayrımına yapılacak büyük kavşak için de çalışmalar devam ediyor.
Diğer yandan Tınaztepe tüneli ihalesinin sonuçlandırılmasına çok az kaldı, yıl sonuna kadar ihale süreci tamamlanırsa 2019 yılı sonuna kadar açılması mümkün görünüyor.
Çevre yolunun ticari bölge olması son derece önemli Zira 2017 yılı için 5 milyonun üzerinde araç bu yoldan geçti.
2019 yılı sonuna doğru tüneller hizmete girince Seydişehir-Manavgat arası 42 kilometrelik yol bölünmüş yol olacak ve yoldan geçen araç sayısı 2 katına çıkacak.
Yılda 10 milyon aracın geçmesi demek milyonlarca insanın Seydişehir ve çevre yolunu görmesi demek.
Yani milyonlarca insanın Seydişehir ile ilgili bir ön yargıya sahip olması demek.
Bölgenin ticari alan olması ve otogar çevre yolunun bölünmüş yol olarak yapılması, milyonlarca insanın zihninde Seydişehir için olumlu bir görüşe sahip olmasını sağlayacak.
Talebim, otogar çevre yolunun bölünmüş yol olarak, çevre yolunun bir an önce ticari alan olması,
Seydişehir’in marka değerine önemli katkı sağlayacağı kanaatindeyim.