9 Haziran’daki köşe yazımda Kripto para reklamcılığı yasaklandı ama...
Başlığı ile bu konuya değinmiştim.
Bu konu neydi diyecek olursak?
Kısa bir hatırlatma yapalım. Google ile birlikte sosyal medyalardan Facebook ve Twitter’da da yasaklanma kararı alındı. Bu yasak sadece sanal para birimlerinin sanal borsaları, cüzdanları ve alım satım alanı gibi açılan içerikleri engellemek maksadıyla yapılmış bir hamledir. Doğrudan bitcoini hedef alan bir yaptırım bu çünkü birçok kumar sitesi ve ahlaka aykırı sitelerin reklamlarını yapıyorlar ve içeriklerini barındırıyorlar maksat kullanıcı mağdur olmasın diye yapmışlar. Kripto para reklamcılığının yasaklanması iyi bir adım gibi görünüyor çünkü bu türden reklamların büyümesi algısını zayıflatıyor. Daha iyi hedeflenmiş bir çaba daha adil olacaktır. Doğrudan bir sektörü hedef almak maalesef diktatörlüktür. Bu işlerde varsa hile, hurda onları gün yüzüne çıkartarak kullanıcıları oradan uzaklaştırmak daha mümkün olurdu. Hal böyle olunca yasak meyve çekici geliyor hesabı herkes sanal piyasalara akın ediyor. Nedir? Ne değildir? Diye bir merak içine giriyorlar.
Sosyal medyaların ve Google’nin bu tutumu kripto yasağının bir arama motoru olarak amacına uygun değildir. Google’ın bu davranışı kullanıcıyı korumaya yönelik fakat bilgi bekçisi seviyesini baya bir aşmış bulunmaktadır. Umarım daha mantıklı hamlelerle gelirler…
2 Hafta önce bu konu üzerinde durmuştuk bu hafta itibari ile sosyal medyada çağ açan çağ kapatan Facebook’tan kripto para yasaklarının kaldırıldığı açıklaması geldi bu açıklama ile sosyal medya lideri tam anlamıyla geri vites yaptı.
Bundan sonra yasaklamanın anlamsız ve gereksiz olduğunun farkına varan Facebook sanal para aleminin reklamlarına her hangi bir yasak ve engel koymayacak. Fakat öncelikle yine her önüne gelen reklam veremeyecek. İnce elenip sık dokunacak onay verilen reklamın yayın hayatına izin verilecek açıkçası böyle yapması isabet olmuş tam anlamıyla engel koyması ya da yasak koyması sosyal çevre tarafından değerlendirildiğinde ikisi de zararlı olabilir.
Bu reklam veren firmaların onay alabilmesi için bazı bilgileri Facebook ile paylaşması gerekecek. Firmanın sanal para alanında faaliyet göstermek için yeterli lisanslara sahip olup olmadığı gibi önemli bilgiler Facebook tarafından kontrol edilecek. Önemli olan insanların memnuniyeti doğruluğuna ve güvenirliğine onay verilen reklamların yayınlanması ileriye dönük dolandırılma riskinin önüne de geçmiş olacak.