Son yıllarda Hatıp Yolu güzergâhında yapılan yerleşim alanları ve Hatıp Caddesi üzerinde yapılan alışveriş merkezleri ve yemekli düğün organizasyon bahçeleri bu yolun trafik yoğunluğunu da beraberinde getirdi. Bu gelişen Konyamızda beklenen bir şeydi.
Geçtiğimiz yıllarda iki yönlü gidiş dönüşlü yapılan yolun bazı kavşaklarına trafik ışıkları konur iken çok önemli bir kavşak olan halkın tabiri ile Atiker Petrolü ya da Deleğin Arif’in Cami (Aslı Arıoğlu Camii) kavşağına ışık konulmayışı ya da tehlikeyi bilmeden dikkate alınmayışı. Mahalle sakinlerini bilhassa akşam ve sabah trafik yoğunluğunda yaşananlar nedeni ile tedirgin edip çeşitli arayışlara ve haklı isteklere sevk ediyor.
Geçenlerde mahalle sakinlerinden birkaç tanıdık isim beni arayıp konuşmak istediklerini söylediler. Öğle namazında camide buluştuk. Namaz sonrası bir yere oturup kısa sohbet yaparken aralarından bir arkadaşım, “Yahu İsmail senin basın ve yazı işleri ile uğraştığını biliyoruz. Yazılarını da genelde okumaya çalışıyoruz. Bizim şu kavşak için de bir yazı yazsana. Ya da bize önderlik edip nereye başvuracaksak yardımcı olsana” diye dert yandılar. Ardından birkaç kez müracaat ettik büyük şehir belediyesinde ve trafikle ilgili yerlere bir netice alamadık. Bir akşamüzeri saat 17-20 arası gel bir takip et buradaki karmaşayı diyorlardı ki ben zaten bu denilen yerdeki manzarayı devamlı görüyor ve bizzat yaşıyor, çok da mustarip oluyordum. Pazar günleri akşamüzerleri sabahları trafiğin yoğun olduğu saatlerde bir keşmekeşlik alıp başını gidiyor, kaza tehlikesi dersen her an yaşanabilirlik arz ediyor. Bahsi geçen kavşaktaki yolları şehir merkezine doğru ele alırsak yolun zaten güzergahı uzun. Harmancık, Karahüyük, Hatıp, Çayırbağı, Beybes, Kozağaç, Toki ve daha birçok köy yollarının birleştiği Hatıp caddesinin bu kavşağında; Büyük Kovanağzı’ndan gelip Arıoğlu Sokak’a giden Konya Eğitim Araştırma Hastanesi, Yorgancı- Durunday Yolu’nu Meram Eskiyol’a bağlar bu ana arteri. Hatıp Yolu’nun kesilmeyen yoğun trafiği ayrıca bu kavşakta trafik magandalarının araçları ile yaptığı türlü akrobatik ve korkutucu, yürekleri ağza getiren hareketler de insanları çileden çıkarıyor. Neler mi oluyor burada? Buradaki petrolden yakıt alanların petrolün yanındaki Akçalılar sokaktan çıkan araçların petrolün arasından kavşağa müsait çıkışların olmasına rağmen 15-20 metrelik ters yolu gece gündüz kullanarak yoğun olarak akmakta olan trafik akışını büyük ölçüde engelliyor hatta bazı sürücüler arasında şiddetli kavgalara neden oluyor. Bu kadarla kalsa iyi; yine bazı araç sürücülerinin bu kavşakta yaptıkları cayırtılı cuyurtulu dönüşler yapıp caka satarak ölümle oyun oynamaları gerek trafikte olanların gerekse mahalle sakinlerinin ve yolda yürümekte olan yayaların yüreklerini ağızlarına getiriyor. Bunlara ışık yapılsa dur denir önlenir mi bilmem ama burada bir fahri trafik müfettişi dursa günde belki 100 kişiye ceza kesebilir. Kovanağzı yönünden gelip Arıoğlu Sokak’a geçmek isteyen ya da kavşağı dönüp Hatıp Yolu’na gitmek isteyen sürücülerin bir yakınması daha var. Bunu ben de çoğu zaman yaşıyorum. Kavşak ortasında trafik akışını beklerken şehir istikametinden gelen araçların orta refüjdeki gül ağaçlarının ve çiçeklerin görüşü zorlaması da ayrı bir tehlike. Bu da her an bir kazaya davetiye çıkarıyor. Ayrıca bu yolun yayalar tarafından gerek camiye gelmek için gerekse alış veriş merkezlerinden bir şeyler almak için çok kullanıldığı bir gerçek.
Bu kavşağa yakın olan Lalebahçe Karakolu önündeki kavşakta trafik ışıkları var. Buradan Hatıp Yolu devamında 2-3 yüz metre kadar uzağında Fulya siteleri geçit yerinde bir ışıklı geçit var yine aynı güzergâhta Harmancık Semt Pazarı yanındaki geçitte de ışıklı işaretler mevcut. Ayrıca yine bu kavşağa yakın olan Konak Ekmek Fabrikası önünde de bir trafik ışığı var. Ama bu semtte oturan birisi olarak şunu belirtmek isterim ki bu kavşağa yapılacak bir trafik ışıklarının diğer bahsettiğim kavşaklardakinden daha elzem ve önemli olduğu kanaatindeyim.
İnşallah bu yazım ilgililerin dikkatini çeker de önemli bir kaza, bela olmadan bu kavşak için bir tertibat alınır.