Selçuk Üniversitesinin göz bebeği İletişim Fakültesinin Halkla İlişkiler Bölümünden 2019 yılında 4 yeni kitap akademisyen arkadaşlarımız tarafından yayınlanmıştır. Bu kitaplar hem sahada hem de diğer tüm okuyucu kitlelerinin ilgisini ve beğenisini kazanacak niteliktedirler.
İletişimde Algı Yönetimi; Editörlüğünü bölümün en genç ve gelecek vaat eden öğretim üyesi olan Dr. Havva Nur Tarakçı’nın yapmış olduğu bir eserdir. Benimde katkıda bulunduğum bu kitapta algı kavramının önemi, algı yönetimi, medya ve algı yönetimi, pazarlama, siyasal iletişim, halkla ilişkiler, liderlikte algı yönetimleri konularında derin bilgiler yer almaktadır. Algı yönetimiyle ile hedef kitlelerin duygu ve düşünceleri etki altına alınmaya çalışılmaktadır. Algı yönetiminde, bir şeyin gerçek olmasından ziyade gerçek olarak algılanması çok daha önemli olduğu vurgulanmaktadır. Algılama sürecinde algılayanın mevcut durumu ile beklenti, ihtiyaç, deneyim, karakter, önyargı, kültür ve yaşayışı, içinde bulunduğu duygu durumu gibi etmenler algı yönetimini mümkün kılmaktadır.
Siyasal İletişimin Dijital Dönüşümü; Editörlüğünü bölüm başkanımız ve alanın güçlü karakteri öğretim üyesi olan Prof. Dr. Başak Solmaz ‘ın yapmış olduğu önemli bir boşluğu dolduracak bir eser olmuştur. Çok genç ve dinamik bir ekibi bir araya getirerek hocamız bu çalışmayı tamamlamıştır. Siyasal iletişimin dijital dönüşümünü anlamak sürecin bileşenlerinden iletişimi ve teknolojik gelişmeleri yorumlamaktan geçse de bunun yanında siyasal iletişimin ilgili olduğu alanlara değinmek de konunun anlaşılması açısından katkı sağlamaktadır. Siyasal iletişim sürecindeki temel kavramların dijital dönüşümünden hareketle medyanın, halkla ilişkilerin, reklamın ve pazarlamanın, kampanya yönetimiyle birlikte ikna ve propagandanın, siyasal katılımın, kamu diplomasisi ve kültürün, teknolojinin ve algı yönetiminin değişim hikâyeleri bu çalışma aracılığıyla siz okuyucularımızın beğenisine sunulmuştur.
Halkla İlişkiler ve Etik; Editörlüğünü meslekte hem annelik yaparım hem de kariyer ideali nasıl oluru bizlere sunan öğretim üyesi olan Doç. Dr. Makbule Evrim Gülsünler ’in çok güzel bir eseri olmuştur. Etik değerler yaşamımızın bir parçası olduğu kadar iş hayatımızın da bir parçasıdır. Diğer mesleklerde olduğu gibi halkla ilişkiler yönetimi de belirli etik değerler doğrultusunda gelişimini sürdürmektedir. Şaşırtıcı bir hızla gelişen teknoloji insan hayatını kolaylaştırdığı kadar insanlık uygulamalarına zarar veren tarafı da bulunmaktadır. İşte bu noktada etik değerlerin varlığı var olan düzenin bozulmasını önleyebilen bir kalkan durumunda kendini göstermektedir. Halkla ilişkiler mesleği de insan ve toplumdan bağımsız bir şekilde düşünülemez. Toplum için önemli olan değerler, ilkeler halkla ilişkiler yönetimi içinde vazgeçilmez kıymetli yapıtaşlarıdır. Halkla ilişkiler mesleği çalışanlarına, müşterilerine ve topluma inandırıcılık, güvenilirlik ve dürüstlük ilkeleriyle bağlıdır. Belirlediği hedeflerine bu ilkeler doğrultusunda ulaşmaya çalışır.
Soft Beceriler- Etkili İletişim, Liderlik; Selçuk İletişimde çalıştıktan sonra Akdeniz sularına doğru sıcak bölgelere açılan artık Akdeniz İletişim Fakültesinde çalışan genç ve sözsüz iletişim ile beden dili konusunda adını artık çok sık duyacağımız Öğretim Üyesi Dr. Bahar Urhan Torun bu eseri sektöre sektöre kazandırmıştır. Soft beceriler nedir ya da ne değildir. Başarıya götüren temel soft beceriler nelerdir. Takım becerisi, problem çözme becerisi, uyum sağlama becerileri tek tek farklı bölümlerde ele alınarak açıklanmıştır. İş ahlakı, zaman yönetimi ve stres yönetimi de daha sonraki bölümlerde faydalı bir şekilde ifade edilmiştir. Bu bilgilerin günlük hayatta ne işimize yarayacağı konusuyla birlikte uygulamalı örneklerle açıklanmıştır.