7’den 70’e birçok insanın aklına internet deyince Google gelir. İnsanın hayatına o kadar etki etmiş bir yapı. Google, her gün ziyaret ettiğimiz ve farklı konular hakkında başvurduğumuz en yaygın olarak kullanılan arama motoru.
Stanford’da doktora yapan iki öğrenci, Larry Page ve Sergey Brin, Google’ı 1998'de 25 milyon dolar yasal sermaye ile kurdu.
GOOGLE’NİN TEKNOLOJİSİ
Google’ın veri arama teknolojisi ve kullanıcı ara yüz tasarımı Google’ı ilk nesil arama motorlarından farklı kılar. Sadece anahtar kelimeyi ve meta arama teknolojisini baz almak yerine, Google en alakalı ve doğru sonuçları ilk getiren, gelişmiş Page Rank teknolojisine dayanıyor.
Page Rank ağ sayfalarının önemini nesnel bir ölçeğe göre uyarlar; 500 milyon dinamik ve 2 milyar terimden oluşan bir denklemin matematiksel çözülmesini sağlar. Page Rank ağın çok sayıda bağlantılı yapısını düzenleyici bir araç olarak kullanır. Doğal olarak, Google, bir sayfanın başka bir sayfaya kurulmuş her bağlantıyı, bir sayfanın başka bir sayfaya “oy” olarak yorumlar. Google bir sayfanın önemini aldığı oylarla belirler. Google ayrıca oyu veren web sayfasının oy oranını da dikkate alıyor.
Google’ın komplike ve otomatikleştirilmiş arama metotları, insan müdahalesine engel olur. Diğer arama motorlarından farklı olarak Google, piyasada kimsenin daha yüksek arama listelemesi yapamayacağı ve ticari amaçla sonuçları değiştiremeyeceği bir şekilde yapılandırılmıştır. Yani arama sonuçlarına reklam alarak o içeriği alakasız da olsa üst sıralarda yayınlamıyor. Bu yönüyle de kalitesinden ödün vermiyor.
GÖRMEDEN KULLANMIYORLAR
Google hayatımıza o kadar etki etmiş ki internet kullanıcıları aramak istedikleri konuları direk tarayıcının üst bölümündeki adres kısmına bile ilk önce Google yazıyor. Google görseli gelmeden arama yapmıyorlar.
PEKİ GOOGLE NEDEN BU KADAR POPÜLER
Google, 9 milyardan fazla URL arıyor ve veri tabanı oldukça geniş, birden fazla web sayfasına ulaşıyor ve indeksliyor. Böylece aradığımızı bulma ihtimalimiz artıyor. Alakalı içerikleri karşımıza çıkarıyor. Aradığımız içeriğe göre en yakın olan linkleri seçmekte başarılı olmaya özen gösteriyor. Aradığınız şeyi çoğunlukla üst sıralarda gösteriyor. Reklamları ve sponsor linkleri tanımlıyor. Google, hızlı arama yaparken bize gereksiz zaman kaybı yaptırmıyor. Belki de bu yüzden internet ve Google farklı kavramlar farklı alanlar olmasına rağmen hayatımız da özdeşleşmiş.
Çoğu sonuçlar bir saniyeden daha az bir zaman diliminde bulunuyor. Google’daki, herhangi bir web sayfasının kaydedilmiş versiyonu, genelde normalinden daha hızlıdır.
ARAMA SONUÇLARI ÇOK PRATİK VE KOLAY
Karışık olmayan, net, basit bir algoritması var ve kullanıcı odaklı temel ilkesi bence önce müşteri memnuniyeti diyor. Google, yeniklere açık, arama sonuçlarını güncel olarak geliştiriyor. Dinamik genişlemeye ve web sayfasının değişimine ayak uydurmak için, kapasitesi geliştiriliyor ve genişletiliyor.
Saf ve temiz, doğru bilgi verdiği için büyük küçük internet kullanıcılarının favorisi haline gelmiştir. İnternet aleminin abisi diye biliriz.