İnternet üzerinden yapılan ve “e ticaret” diye adlandırılan ticaretin hacmi giderek büyüyor. Halk e ticareti öyle sevdi ki hemen hemen bütün ihtiyaçlarını giderenler bile var. Çocuk bezinden, kişisel bakım ürünlerine ve hatta sağlık sorunlarının çözümü için pazarlanan ürünleri kolayca almaktan çekinmiyor.
Kargo şirketlerinin hizmetlerinin büyük bir yüzdesini de e ticaret mallarını tüketiciye ulaştırmak oluşturuyor. Bir ülkede yaşayanlar bir başka ülkeden internet üzerinden alış veriş yapıyor. Bir ülkedeki üretici, malını internet üzerinden bir başka ülkedeki tüketiciye satıyor.
Bu gelişmeler Türk tüketicisine başka ülkelerden internet üzerinden mal satın alma imkanı sağladı. Türk üreticisine de internet üzerinden başka ülkelere mal satma imkanı veriyor.
Hani vardır ya elimle dokunmadığım, gözümle görüp test etmediğim bir ürünü almam diyenler. İşte bende onlardanım aslında. Zaman zaman e ticaret ürünlerini almadım desem yalan olur. Ancak bugüne kadar beni memnun eden bir alışveriş hiç olmadı. Bu alışverişten memnun olanlar da pek çok. Öyle olmasa “e ticaret” hacmi bu kadar büyür müydü?
Ekonomi Bakanlığı, Türkiye içindeki e ticareti ve Türkiye dışına e ticaret ile yapılacak satışları düzenlemek için bir eylem planı hazırladı. Bu plan Resmi Gazetede yayınlandı. Bekleyişimiz, Türk üreticilerin e ticaret kanalı ile yurt dışına daha çok Türk ürünü satabilmeleri.
Dünyada sınır ötesi e ticaretin büyüklüğü giderek 1 trilyon dolara yaklaşıyor. Halkımız e ticareti sevdi. Yurtiçindeki e ticaretin büyüklüğünün 35-50 milyar TL’ye ulaştığı tahmin ediliyor.
Türkiye’de e ticaret harcamalarının %60’ı perakende ticaret harcamalarından, %25’i seyahat harcamalarından, kalanı diğer harcamalardan oluşuyor.
Perakende e ticaret işlemlerinin büyüklüğü, toplam perakende ticaret işlemlerinin %4’ü dolayında. Almanya ve ABD’de perakende ticaretin %10’undan fazlası e ticaret işlemlerinden oluşuyor.
İç piyasada e ticaret ile perakende satış yapan işletmelerin %70’i sadece bu işi yapan işletmeler, %30’u geleneksel perakende ticaret işletmeleri. Geleneksel perakende işletmeler, e ticaret ile de satışa ağırlık vermeye başladı.
Perakende e ticaret satışlarında teknoloji ürünleri ile giyim eşyası satışları önde geliyor. E ticaret geleneksel perakende işletmelerinin, cadde mağazalarının, AVM mağazalarının işlerinin giderek daha büyük kısmına sahip olacak. E ticaretin rekabette üstünlüğü, alış verişin kolaylığı ve de ucuzluğu. E ticaret yapanların işletme maliyetleri geleneksel mağazaların işletme maliyetlerinin altında. Durum böyle olunca ürün fiyatlarının cazibesi satışlarda en büyük etken.
İnternet üzerinden e ticaret yapan firmalara ulaşmak ve istediğiniz ürünün siparişini vermek çok kolay. Ancak sahte ürünlerle sizi dolandıranlar olabileceğini de aklınızdan çıkarmadan, ihtiyaçlarını bu yolla giderenlere iyi alışverişler diyelim…