Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı olarak çalışan Karayolları Genel Müdürlüğü Türkiye’de en büyük yatırımları ile hizmet yapan bir kurum olarak göz bebeğimiz olmayı hak etmiştir.
Karayolları Genel Müdürlüğü malum Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlardan yalnızca bir tanesi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı son yıllardahalkımız arasında duble yol olarak ifade edilen bölünmüş yollar,otoyollar, hemde yine halkımız arasındaki söyleniş şekliyle kıvrımlı teknik adı ile laseli ve kurpluyolları ortadan kaldırarak, geometrik standartları artırmak suretiyle yüzlerce tünel ve viyadüklerle dünyaya örnek olmuştur.
Karadeniz Bölgesine eskiden beri gidenler bilir, yollar denize sıfır yapıldığından sürekli laselerve kurplarla geçilmekte idi. Çok zaman almakta, yorucu yolculuk yaşanmakta ve yoğun trafik kazaları meydana gelmekteydi. Harcanan akaryakıt miktarı ve trafik kazaları ile ortaya çıkan ekonomik boyutu ise ayrı ve önemli bir sıkıntıydı. Can kayıpları da cabası. Şimdi ise birçok tünellerve viyadüklerile zor şartlar altında yapılan çalışmalar sonucunda dağlar delinerek bu yollar düz ve daha kısa hale getirilmiştir yani geometrik standartlar arttırılmıştır.
Diğer taraftan Sayın Başbakanımızın vede Sayın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımızın hemşerimiz olması sebebi ile Türkiye’nin her yerindeyapılan projeler konusundaKonyamızda hız kazanmıştır.
Konya çevre yolu yenilenerek, daha önce 129 km olarak projesi yapılan çevre yolu, 5 tünel ile (2000 m – 1500 m -1100 m-1000 m-750m) 12 tane viyadük yapılmasının ardından 122 km’ye düşürülmüştür. Bunun nedeni daha iyi yol geometrisi ve yolun kısaltılmasıdır.
İç Anadolu Bölgesini, Akdeniz Bölgesine bağlayan(Mersin'in Mut ilçesini Karaman'a bağlayan)SertavulGeçidi'nde rakım 1650 metredir. Konyalılar Sertavul Geçidi’ni çok iyi bilirler, kışları hep sorun olmuştur. Çokça trafik kazası vede ulaşım zorlukları. Şimdi Sertavul Geçidi’ne yapılacak olan (ihale çalışmaları son noktada) 3100 metrelik tünel ile bu yolda kolaylaştırılmış oluyor.
Seydişehir -Antalya üzerindekiAlacabel Geçidi (1825 rakım) yapılan 7500 metrelik tünel (şu anda 16000 metreye çıkarılması düşünülüyor. 16000 metrelik proje çalışması devam etmektedir) 16km’ ye çıkarıldığı takdirde Türkiye’nin en uzun tüneli olacaktır. Daha sonra Akdeniz bölgesi içerisinde de Antalya ili sınırları içerisinde 5-6 tünelli ve viyadüklü projesi devam eden çalışma ile Ankara-Antalya arası yol Konyamız üzerinden çok sağlıklı ve kısa olarak sağlanmış olacaktır.
Yine Belören-Hadim yollarında 1500 mve 1000m olmak üzere 2 tünel ile yine o bölgede Taşkent’e varmadan 3000 m’lik tüneller ilegeçiş projelendirmesi sürmektedir. Aynı şekilde Taşkent-Bağcılar Rölekasyon Yolu ( Baraj dolayısıyla yeniden yol lokasyonu oluşturuluyor) Avşar mevkiinde 2 tünel ile (1000 m-700 m) geçilmesi proje çalışmaları sürmektedir.
Alanya-Başyayla-Taşkent arasında bulunan Kuşyavası Mevkii, Alanya tarafından 5 tünel çalışmaları devam etmektedir. Konya tarafından da yolun geometrisinin düzgün hale getirilmesi için yeni tüneller ile geçilmesine Sayın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Lütfi ELVAN tarafından uygun görülmüştür. Konya - Antalya bağlantısı gibi görülen bu yollar, aslında hepimizinde bildiği gibi Anadolu’yu, Akdeniz’e bağlamaktadır.
Sayın Başbakanımızın, Sayın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımızın hemşerimiz olması ve yeni atanan birçok önemli Daire Başkanlıklarına geçen hafta Konyalı hemşehrimiz Daire Başkanlarının atanması, Konyamızda ve Tüm Türkiyede devam eden güzel projelere daha çok ivme katacağını, bir Karayolları Proje Müteahhidi olarak yakinen bilmekteyim.
Konusunda uzman ve yıllarca Türkiye’nin birçokbölgesinde Karayollarında hizmet etmiş bu hemşerilerimize yeni görevlerinde başarılar diliyoruz. Allah yardımcıları olsun.
Sözün özü,“Yolun Gitmediği Yere MedeniyetGitmez ve Gidemediğin Yer Senin Değildir’’