Sübuti sıfatları ise, mahlûklarla bağlantılı olan sıfatlardır. Bunlardan, yaratmak sıfatı hariç, diğerlerinden kullarına da sınırlı olarak ihsan etmiştir. Bu sıfatlarında da, hiç değişiklik olmaz. Bunlar da, zati sıfatlar gibi kadim yani ezelidirler. Mahlûklar sonradan yaratıldığı için, mahlûklara olan bağlantıları ise hâdistir, yani ezeli değildir. Allah telanın Sıfat-ı sübûtiyye’si sekizdir:
1- Hayat: Allahü teâlâ diridir. Hayatı, mahlûkların hayatına benzemeyip, zatına layık ve mahsus olan hayat, ezeli ve ebedidir. Naklen delil, Bakara süresindeki iki yüz elli beşinci ayet-i kerimesinin baş kısmıdır. Aklen delil, Allah azîmüş-şân diri olmasa, bu mahlûkat vücuda gelmezdi.
2- İlm: Allah Teâlâ her şeyi bilir. Bilmesi mahlûkatın bilmesi gibi değildir. Karanlık gecede, karıncanın, kara taş üzerinde yürüdüğünü görür ve bilir. İnsanların kalbinden geçen düşüncelerini, niyetlerini bilir. Bilmesinde değişiklik olmaz. Ezeli ve ebedidir. Naklen delil, Haşir süresindeki yirmi ikinci ayet-i kerimesidir. Aklen delil, Allah azîmüş-şânın bilmesi olmasa, âciz ve nakıs olurdu. Âciz ve nakıs olmak, Onun hakkında muhaldir.
3- Semi’: Allah Teâlâ işitir. Vasıtasız, cihetiz işitir. İşitmesi, kulların işitmesine benzemez. Bu sıfatı da, her sıfatı gibi ezeli ve ebedidir. Naklen delil, İsrâ süresindeki birinci ayet-i kerimesidir. Aklen delil, işitmesi olmasa, âciz ve nakıs olurdu.
4- Basar: Allah Teâlâ görür. Aletsiz ve şartsız görür. Görmesi göz ile değildir. Naklen delil, yine İsrâ süresindeki birinci ayet-i kerimedir. Aklen delil, görmesi olmasa, âciz ve nakıs olurdu.
5- İrade: Allah telanın dilemesi vardır. Dilediğini yaratır. Her şey Onun dilemesi ile var olur. İradesine engel olacak hiçbir kuvvet yoktur. Naklen delil, İbrahim süresindeki yirmi yedinci ayet-i kerimedir. Aklen delil, dilemesi olmasa, âciz ve nakıs olurdu. Âciz ve nakıs olmak, Allah azîmüş-şân hakkında muhaldir.
6- Kudret: Allah Teâlâ, her şeye gücü yeticidir. Hiçbir şey Ona güç gelmez. Naklen delil, Al-i İmran süresindeki yüz altmış beşinci ayet-i kerimedir. Aklen delil, eğer gücü yetmese, âciz ve nakıs olurdu. Âciz ve nakıs olmak, Allah azîmüş-şân hakkında muhaldir.
7- Kelam: Allah Teâlâ söyleyicidir. Söylemesi alet, harfler, sesler ve dil ile değildir. Naklen delil, Nisâ süresindeki yüz altmış dördüncü ÂYET-i kerimedir. Aklen delil, eğer söylemesi olmasa, âciz ve nakıs olurdu.
8- Tekvin: Allah Teâlâ yaratıcıdır. Ondan başka yaratıcı yoktur. Her şeyi O yaratır. Allah başkası için yaratıcı dememelidir. . Naklen delil, Zümer süresindeki altmış ikinci ayet-i kerimedir. Aklen delil, yerlerde ve göklerde acib-i mahlukatı vardır .