Bu aralar çoğumuzun ‘yan yol’ olarak da tanımladığı Demiryolu Caddesi’nde Konya Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü tarafından hummalı bir çalışma yürütülüyor…
Çalışma kapsamında demiryoluna paralel olarak yeni bir raylı sistem hattının altyapısı gerçekleştiriliyor.
Haliyle çalışmanın yürütüldüğü caddenin büyük bölümü uzun süredir trafiğe kapalı…
Bu alan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından şehre kazandırılacak KONYARAY Banliyö hattının ilk etabı olan Konya Gar-Lojistik Merkezi arasındaki 17,4 kilometrelik bölümü içerisinde yer alıyor.
Bugün trafikte yaşanan sıkışıklığa, karmaşaya, keşmekeşe ve pik saatler olarak tanımlanan, zaman diliminde şehir genelindeki trafik çekilmez hale gelen trafik yoğunluğuna bakıldığında yapılacak olan çalışmanın ne kadar kıymetli olduğu aslında anlaşılabiliyor.
Ancak zahmetsiz rahmet olmuyor…
Bugün bazı konularda zahmeti çekmek durumundayız ki şehrin yarınlarını kurtarabilmek adına yapılan çalışmaların meyvelerini toplayabilelim.
Şöyle ki, bahsi geçen yol, şehrin kuzeyi ile güneyini birbirine bağlayan İstanbul ve Ankara Yolu Caddeleri’ne alternatif bir güzergah…
Yapılacak olan bu çalışma ile alternatif güzergah, toplu taşıma ile daha verimli kullanılabilecek. Bu sayede araç yoğunluğu azalacak. Özellikle işçi servislerinin oluşturduğu yoğunluk büyük ölçüde bertaraf olacak.
Yapılacak olan çalışma bir bütünün parçası… Yani sorunu tam manasıyla çözmeyecek ama pansuman yapmış olacak.
Projede hayli mesafe alındıktan sonra geçtiğimiz hafta Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya kamuoyunu bilgilendirmek adına yaptığı açıklamada gelinen süreci değerlendirmiş ve Konya’nın ulaşımına çağ atlatacak bir vizyonla proje hazırladıklarını ifade etmişti.
Projedeki hedefe baktığımızda yani Konya’nın ulaşımında çağ atlatacak olan tarafında neler olacağına odaklandığımızda, şimdilerde zaruri olarak ulaşımın karayoluyla yapıldığı güzergahta demiryolu ulaşımıyla önemli bir alternatif sağlanacak olduğunu görüyoruz.
Proje, aynı zamanda sanayi bölgeleri ile şehir merkezi arasındaki ulaşımı optimize ederek işçi taşımacılığına önemli bir katkı sağlamayı amaçlıyor.
Hızla ilerleyen projenin henüz şimdilerde dişe dokunur bir çalışma olmasa da var olan ikinci etabında Yaylapınar Mahallesi ile Organise Sanayi Bölgesi’ni birbirine bağlayacak olan yaklaşık 8,6 kilometrelik bir hat bulunuyor. Bu etap da bittiğinde Konyaray’ın toplam uzunluğu 26 kilometreye ulaşmış olacak. Bu aşama, sanayi bölgeleri ile şehir merkezi arasındaki ulaşımı daha pratik hale getirecek. Öyle ki işçi taşımacılığının da büyük ölçüde artık demiryolu ile yapılabileceği bir olanak sunulmuş olacak. Hedef ise merkez ilçeler olan Selçuklu, Karatay ve Meram’ı kapsayacak şekilde günlük 90 bin yolcuyu taşıyabilecek bir demiryolu ağını aktif hale getirmek.
Konya’da bahsedilen güzergahları kullanan ve projeden haberdar olan kesim, dört gözle projenin tamamlanmasını bekliyor.
Çünkü, bu proje sayesinde şehir merkezindeki ulaşım daha sürdürülebilir olacak. Yani şehir içi ulaşıma yönelik köklü bir çözüm üretilmek üzere tasarlanmış. Ancak yaşayan bir organizma gibi canlı olan bu şehirde bir şeyleri yapabilmek için biraz külfet gerekiyor.
Umarız projenin her iki aşaması da olabildiğince hızlı bir şekilde tamamlanır. Ve yine umarız alternatif bir ulaşım aracı olarak şehre kazandırılacak olan bu proje ile birlikte bizler de gereğini yapar ve karayolu ile seyahat etme alışkanlıklarımızdan vazgeçmeyi becerebiliriz.