Ohhh çok şükür. Bu pazar kimseyi üzmeyecek dahası mutlu edecek bir yorumla birlikteyiz. MERAM TOKİ’de bir tek akrabam bile yok. Ama bölgede bir uydu kent yapımı için taa proje hazırlığından beri de bu bölge ile ilgilenirim. (Niye ilgileniyorsam. Bizimki de lüzumsuzluk işte)
Hatta buraya yol dahası raylı sistem toplu ulaşım imkanı sağlanmadan inşaat yapılmaması konusunda da dönemin 1 numarası benim Başvekilim Sayın Hasan Angı abimiz ile de epey küsüşmüştük.
MERAM TOKİ sakinlerinin benim için ayrı bir önemi var. Tabii bunu sağlayan da gerçekten “dost” olan bir kaç abimiz burada oturmakta.
İşte dün sabah bilgisayarımıza gelen maillere bakarken bu abilerimizden “Entel Gonyalı”nın aşağıdaki notu ile inanın çok mutlu olduk.
Bu mutluluğumuzu da sizlerle paylaşmak istedik. Çünkü yazının son bölümünde haklı bir de istek hala geçerli.
“Sn. Özteke; Konya’mızın maşer-i vicdanı olarak sorunları ve çözümleri işaret eden ve nev-i şahsına münhasır bir şahsiyet ve gazeteci olarak görev yapıyorsunuz.
Mevsim şartları gereği kara kışın bastırdığı günlerde yerel yönetimlerin altyapıya verdikleri önem ile zamanında ekipleri sahaya sürerek alacakları önlemler sayesinde veya geç kaldıklarında beyaz rahmet ile beyaz esaret arasında bir sarkaç veya gel git oluşuyor.
Geçmiş dönemlerde yerel yönetimlere ne kadar haber iletsek, siz ne kadar haber yapsanız da korkulan olur ve Meram TOKİ’de bizim için her kar yağışı BEYAZ ESARET olarak yaşanırdı. Ulaşım felç olur, sokakları bırakın ana arterler bile 2-3 gün açılmaz idi. Meram Gödene TOKİ’de 2012 yılında özellikle kar yağışının yoğunluğundan 16 kez kar yağmış ve tam 15 kez hayat felç olmuş, ulaşım durmuş ve yine 2013’de bir iki kez yağan karda aynı çileyi tekrar yaşamıştık.
Ancak bu sefer ilk gün sabah ve akşam biraz aksama olsa da Meram Belediyesi ekipleri ile Büyükşehir Belediyesi zincirli 302’lerle etapların girişinden yolcuları alıp etaplara taşıyarak ve anayola yolcu taşıyarak güzel bir çalışma ile gece boyunca ve sabaha kadar çalışarak yolları açık tuttular.
2014'ün ilk kar yağışında alınan önlemler ve çalışmalar için Meram Belediyesine ve Büyükşehir Belediye Başkanımıza bu sefer bizleri yalnız bırakmadıkları için minnettarız, teşekkür ediyoruz.
Meram TOKİ’nin sorunlarını ve güzelliklerini en iyi bilen ve köşe yazılarında en çok kamuoyuna taşıyan bir şahsiyet olarak hep bizlerin yanında oldunuz. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi 3 bin hane 15 bin nüfusla Meram Gödene TOKİ’nin yerleşim olarak coğrafi konumu ve rakımı avantaj ve dezavantajların temel belirleyicisi… Konya’nın en yüksek rakımında ki Gödene tepesinde kar her yağışında 50-60 cm ye ulaşmaktadır ve şehir merkezine göre 2-3 misli kar yağışı alması ile bölgede yollarında rampa ve eğimli olması nedeniyle kar yağışlı günlerde hayatın felç olması riski bulunmaktadır.
Bu kış yapıldığı ve tecrübe edildiği gibi özellikle meteorolojik verilerle birlikte Gödene TOKİ’nin coğrafi konumunu dikkate alınarak teyakkuz halinde bulunulursa ve yollar kapanmadan önce grayder-kepçe-tuzlama ve solüsyon ekipleri koordine edilirse sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. Zincir takılı 302 otobüsün ana yola yolcu indirmesi ve çıkarması da güzel bir uygulama, burada ilave 1-2 tane ilave 302 otobüs daha olursa kar kış soğukta insanları bekletmemiş oluruz. Biri yolcu indirirken diğeri yolcu çıkarabilir.
Belki etap yollarının eğimleri düşürülebilir ve parke taş döşenerek otobüslerin/araçların patinaj çekmesi ve kaymasına göreceli olarak mani olunabilir. Ya da sağlık ocağının yanından çok daha düşük kotlu bir yol açılarak ana yola bağlantı yapılabilir ve kışın kar yağışlı havalarda ulaşım daha rahat yapılabilir.
Son söz: Meram Gödene TOKİ’lerde yaşayanlar için zamanında şehre ulaşım ve güvenli yolculuk, Büyükşehir Belediyemiz için ulaşım hizmetlerinde etkin hizmet için çağdaş ve rantabl taşımacılık yöntemi olan hafif raylı sisteme geçilmelidir.
Halen takdire şayan biçimde günde 100 körüklü otobüs seferi ile personel gideri, yüksek bakım onarım ve faaliyet gideri içeren sabah boş giden akşam boş dönen ve 23-25 km’lik mesafede 45 dakika süren otobüs ulaşımı yerine, hali hazır Konya Tren Garı’ndan Güzelbahçe konutlarından anayol izlenerek Lalebahçe-Harmancık Kozağaç hattından Beybes Hatıp üzerinden Meram TOKİ’ye raylı sistem döşenmesi üzerinde Büyükşehir Belediye Başkanlığımız ve Meram Belediyesi ortak fizibilite etüdü yapmalıdırlar.”
……………
İyi tatiller
GÜNÜN OKKALI SÖZÜ
Bazısı gelirken, bazısı da giderken gönül açıklığı verir. Dikkat et ve iyi bak ki, sendeki bu gönül açıklığı giderken mi yoksa gelirken mi beliriyor?
NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Kar-kış da olsa dükkanımızın, evimizin önünü temiz tutmaya devam ettiğimiz zaman ADAM oluruz.