Bundan 5 ya da 10 yıl öncesine kadar kim tahmin edebilirdi. Aşağıdaki istatistikleri okudukça dünyada artık “mobilite” denilen bir alışkanlık olduğunu göreceğiz.
Bu alışkanlık, insanların satın almadan iletişime hatta ve hatta evlenmeye kadar olan davranışlarını da etkilemektedir. Bir zamanlar sadece gelişmeleri gözlemleyerek “adamlar yapmış” diyen “hayran ve şaşkın izleyiciler” şimdilerde “mobilitenin aktif bir üyesi veya geliştiricisi” olarak yer alıyorlar. Bu eğilim piyasadaki algıları da değiştirerek “birinci el üreticileri” “tüketici odaklı” olmaya zorluyor.
İnsanlara ulaşmak eskiden daha kolaydı. Çünkü teknoloji ve iletişimin tek bir kanalı ile bu mümkündü. Şimdi ise tüketiciye ulaşmak isteyen herhangi bir işletme – üretici “çok kanallı” hareket etmek zorundadır.
Gelin aşağıdaki istatistiklere ve gelişmelere bir göz atalım:
- Her gün 3 trilyon e-mail gönderiliyor
- Her gün 200 bin yeni internet sayfası açılıyor (şu anda 200 milyondan fazla blog olduğu ifade ediliyor)
- Eğer bir ülke olsaydı (Facebook’u mobil olarak kullanan aktif kullanıcı sayısı 1 milyarın üzerine çıkmıştır. Facebook’u masaüstü ve mobil kullanan aylık aktif kullanıcı sayısı ise tam 1.28 milyar kişidir) Facebook dünyanın 2. büyük ülkesi olurdu.
- Google’ da 2006 da günlük 2,7 milyar arama yapılırken şimdilerde bu rakam miktarı 50 milyara yaklaşmaktadır.
- 2008 yılında evlenen her 8 çiftten biri elektronik ortamda tanışarak evlenmiştir.
- Her gün 3000 adet yeni kitap basılıyor, 3000 e yakın yeni icat yapılıyor, sadece 3 tanesi patentlenip teknolojiye dönüşüyor.
- Herhangi 40 sayfalık bir gazetenin 1 haftada verdiği bilgi (ort. 280 sayfa) 18. Yüzyıl Avrupa’sında bir insanın bir ömür boyu öğrendiği bilgiden daha fazladır.
- Nokia’ nın sadece ülkemize 20 yılda sattığı cep telefonu yaklaşık 70 milyar dolardır.
- Şu anda herhangi bir üniversitenin teknik bilimler bölümlerinde 4. sınıfta okuyan bir öğrencinin 2. sınıfta öğrendiği bilgiler tamamen değişmiş ve yenilenmiştir.
- 2010 da en çok aranan 10 meslek 2004 te henüz yoktu ve adı bile bilinmiyordu.
- 50 milyon kullanıcı sayısına radyo 38 yılda, televizyon 13 yılda, internet 4 yılda, i-Pod 3 yılda, facebook ise 2 yılda ulaşmıştır.
- Hepsinden daha ilginci: 4,5 milyar kişisel hijyen gereklerini (tuvalet banyo gibi) yerine getirebilirken 6 milyar insan “mobilite”dir. Yani artık teknolojiye ulaşmak tuvalete ulaşmaktan daha kolay hale gelmiştir.
Ve sonuç:
- Bilginin raf ömrü ve tazeliğini koruma süresi gittikçe kısalmaktadır.
- Mezun olduktan sonra formasyonumuzun her yıl % 10 unu kaybetmekteyiz. Eskiden diplomalarla birlikte okuldan çıkartılmış olan bilgi birikimi bir öğretmeni, bir doktoru, bir avukatı, bir mühendisi emekli etmeye yeterken şimdi mümkün değildir.
- Önümüzdeki üç yıl içinde, nitelikli işlerde çalışanların %75' i işine devam edebilmesi için yeniden eğitime gerek duyacak.
- Artık iş için gerek duyulan bilgilerin % 85 - 90 ı işbaşında denenerek öğrenilmekte yalnızca % 10 – 15 i u okullardan alınmaktadır.
Eğer 90 gün içinde esaslı yeni bir şey öğrenmediyseniz kendinize bir iğne batırın. Yaşayıp yaşamadığınızı kontrol edin.
Kolay gelsin ama nereye kadar