31.12.2017 tarihinde “Suçlu Kim?” başlıklı yazımda; “Defalarca uyarmama rağmen başarılı olamadığım, uyarılarımın dikkate alınmadığı Bozkır yol kavşağı kanayan bir yara olarak devam ediyor.
Seydişehir-Antalya çevre yolu Bozkır yol kavşağında gün geçmiyor ki ölümlü ve yaralanmalı bir kaza olmasın,
En son yolcu otobüsü ile Tarım Meslek Lisesi öğrencilerini taşıyan servis minibüsü kavşakta çarpıştı.
Minibüsün devrilmesi sonucu 18 öğrenci yaralandı. Şükür ki öğrencilerden ölen olmadı.
Bozkır yol kavşağına üst veya alt geçit yapılmadığı takdirde bu kaza ne ilk ne de son olacak. Allah göstermesin, bir facia olması mı? Bekleniyor.
Söyleye söyleye dilimde tüy bitti.”
Diyerek sürücüler ve yayalar için hayati önem arz eden Bozkır yol kavşağına alt ya da üst geçit yapılması gerektiğini ısrarla dile getirmiştim.
O KAVŞAK YAPILMAYACAK
Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinden aldığım bilgiye göre ne yazık ki Bozkır yol kavşağına alt ya da üst geçit yapılmayacak.
Bundan böyle hiç kimse ümitlenmesin, talepte bulunmasın, artık kavşak falan yok.
Karayollarının kavşak yapılmamasına gerekçesi, burada trafik ışıklarının bulunduğu, sürücülerin ve yayaların trafik ışıklarına riayet etmesi gerektiği yönünde.
BUNUN YANINDA
Bozkır yol kavşağında bir düzenleme yok ama 2018 yılı içinde Karayolları Genel müdürlüğünün bölgemizde yapacağı bir dizi yatırım var, bu yatırımlar hakkında bilgi vermek istiyorum.
- Seydişehir 13. Bölge hududu (Alacabel Tüneli),
- KonyaBeyşehir,
- BeyşehirŞarkikaraağaç,
- HüyükArgıthanı,
- BeyşehirDerebucak,
- AkörenAkkise,
- BozkırHadim,
- SEYDİŞEHİRBOZKIR,
- BEYŞEHİRSEYDİŞEHİR,
Yollarında çalışmalar devam edecek.
Bunların yanında, 2017 yılında 26.2 kilometresi BSK kaplamalı (Bitümlü sıcak karışım) yol yapılmış, kalan kısım ise yine BSK kaplamalı olarak tamamlanacak,
Alacabel tüneli ihalesinde çalışmalar aralıksız sürüyor,7.360 metre çift tüp tünelin, 11.800 metresi bölünmüş yol toplam 19.200 metrelik yol çalışmasında tünelin 6.170 metresi (3.180 metre sol tüp, 2.991 metre sağ tüp) tamamlandı.
Alacabel tüneli ve bağlantı yolları tamamlandığı zaman yol uzunluğunda yaklaşık 7 kilometre kısalma sağlanacak. Tünel ve bağlantı yollarının ise 2020 yılı sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.
Karabulak kavşağı ise yonca biçimi olarak adlandırılan kavşak düzenlemesi çalışması ile yeniden yapılacak.