Suçlu Kim?

Abdullah Leblebici

Ankara-Konya-Seydişehir-Antalya birinci sınıf Devlet yolu ulaşıma açıldıktan sonra yol güzergâhındaki eksiklikleri, yapım hatalarını yüzlerce defa dile getirerek yetkilileri uyardım.

Ölüm virajı olarak adlandırılan ve onlarca can kaybına sebep olan Antalya yolunda Türkiye’nin ilk acil kaçış rampası uyarılarım sonucunda Karayolları Bölge Müdürlüğünce yapıldı, “Acil Kaçış Rampası” ismini bile bana ait.

Daha sonra Karayolları Bölge Müdürleri Seydişehir’ e gelerek Acil Kaçış rampasını incelediler, kendi bölgelerindeki tehlike arz eden yollara da kaçış rampaları yaparak halkın can ve mal güvenliğinin korunmasında önemli hizmetler yaptılar ve yapmaktalar.

Diğer yandan Seydişehir-Konya arasında Çavuş rampası olarak bilinen ve yine adı halk arasında ölüm virajına çıkan bölgeye Konya yolunun ilk bölünmüş yolunun yapılmasında önemli katkılarım oldu.

Alacabel’e tünel yapılsın diye gündeme getirdiğim sırada Seydişehir’de, “hadi canım sende” diyerek kimlerin güldüğünü çok iyi hatırlıyorum.

İncesu ve Taşağıl üst geçitlerinin yapılmasının yanı sıra inşaatı devam eden Bozkır yolu ve diğer yollarda emeğim çok.

Ayrıca, Ulaştırma Bakanlığının düzenlediği “KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ SORUNLARI ÇÖZÜMÜNDE BASININ ÖNEMİ, GÖREVİ VE ÖRNEK BAŞARILAR” başlıklı bir sunum hazırlayan ilk gazeteci benim.

Kısaca gazeteci ve köşe yazarı olarak üzerime düşen görevi yerine getirdim.

SUÇLU KİM

Bütün bu güzel hizmetleri hükümetimizin emirleri ile Karayolları Genel ve Bölge müdürlüğü yerine getirdi. Hükümetimize ve Karayollarına teşekkürü borç bilirim.

Defalarca uyarmama rağmen başarılı olamadığım, uyarılarımın dikkate alınmadığı Bozkır yol kavşağı kanayan bir yara olarak devam ediyor.

Seydişehir-Antalya çevre yolu Bozkır yol kavşağında gün geçmiyor ki ölümlü ve yaralanmalı bir kaza olmasın

En son yolcu otobüsü ile Tarım Meslek Lisesi öğrencilerini taşıyan servis minibüsü kavşakta çarpıştı.

Minibüsün devrilmesi sonucu 18 öğrenci yaralandı. Şükür ki öğrencilerden ölen olmadı.

Bozkır yol kavşağına üst veya alt geçit yapılmadığı takdirde bu kaza ne ilk ne de son olacak.  Allah göstermesin, bir facia olması mı? Bekleniyor.

Söyleye söyleye dilimde tüy bitti.

En son Karayolları Bölge Müdürü burada inceleme yaparken, Belediye Başkanı Mehmet Tutal ve AK Parti ilçe başkanı Mustafa Konurer ısrarla acil olarak kavşağa üst veya alt geçit yapılması gerektiğini ilettiler.

Sonuç yine değişmedi, üstelik yol biraz daha yükseltildi Seydişehir’ den Bozkır yönüne giden araçların karşı tarafı görme imkanı da ortadan kalktığı için kazalar daha da arttı.

Şimdi, Karayolları yetkilileri diyebilir, efendim trafik ışıkları var, sürücüler dikkat etsin. Amenna haklılar. Ancak trafik ışıkları kazaları önleyemedi. Buda bir gerçek.

Yarın bölge sakinleri yolu ulaşıma kapatırsa ne olacak?

Kavşakta düzenleme yapılmasını “Biz halka söz verdik, burası düzenlenecek” diye ısrarla isteyen Belediye Başkanı Mehmet Tutal ve AK Parti ilçe başkanı Mustafa Konurer’i dışarıda tutuyorum.

Kavşakta her gün bir veya birkaç kaza olurken, onlarca insan yaralanıp, hayatını kaybederken, milyonlarca liralık maddi hasar olurken ve halen önlem alınmadıysa;

SUÇLU;  Ulaştırma Bakanlığı mı? Karayolları Genel Müdürlüğü mü? Bölge Müdürlüğü mü?

Konya Valiliği mi? Seydişehir Kaymakamlığı mı?

Sahi sizce SUÇLU KİM?

 

 

               

               

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.