Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Tahir Akyürek seçim öncesi KONTV’de bir programda yapılanları anlatırken “biz yaptıklarımızı anlatmayı pek sevmeyiz” gibi bir cümle kullanmıştı. Gerçekten de o programda sözünü ettiği özellikle sosyal yardımlar konusundaki faaliyetlerden şahsen haberim yoktu. Tevazu göstermek öğretilmiştir biz Anadolu insanına. Benim iki dönem müdürlüğünü yaptığım Altındağ Belediye Başkanımız da 2004 yılında “bizim anlayışımıza göre göreve talip olunmaz, yapılanlar anlatılmaz, görev tevdi edilir ancak dünya değişmiş, artık hem göreve talip olmak hem de yapılanları anlatmak gerekiyormuş” demişti.
Günümüzde tanıtım, halkla ilişkiler artık farklılık yaratmak ve kente katkı sağlamak için olmazsa olmazlardan. Tabii Sn. Akyürek’in tanıtıma gereksinimi yok ancak Konya’m için aynı şeyi söylemek çok mümkün değil. Görülecek çok şeyi olan kentimin yerli-yabancı turistlerin gelme iştahını kabartacak bir tanıtımı maalesef yok.
Çok kişi bir kenti görmek için bayramları seçer. Konya’ma dini bayramlarda gelmeyi tavsiye edemiyorum. Serbest piyasa düzeni ve esnafın da dini bayramı kuşkusuz ancak dini bayramlarda Konya’ma gelen aç kalır. Belediye veya meslek odasının bir düzenleme yapması gerek eğer turizm kenti olduğumuz iddasındaysak. Konya’ya trenle gelen konuklarımız nisbeten şanslı. Büyükşehir Belediyemiz otobüslerle alıp kent turu yaptırıyor. Garda Belediyemizin Turizm bürosu da mevcut. Keşke sırtını değil yüzünü trenden inenlere dönük formasyonda olsaydı diyebileceğim bu turizm büromuzdaki elemanlar birer tanıtma elemanı gibi çalışmıyorlar maalesef. İsterseniz kent haritası sunuyorlar ancak özel bir tanıtım çabaları yok. (ben iki farklı zamanda iki ayrı görevliyle muhatap oldum, gözlemimi aktarıyorum) Konya’mın manevi coğrafyasıyla ilgili tanıtımımız eksikti , emeği geçenlere teşekkür ederim, artık güzel hazırlanmış bir Mânâ Yıldızları Haritamız var. Maalesef böyle bir haritanın varlığından turizm bürosundaki arkadaşların da (2 ay önceki tesbitim) ; turistik otellerimizin ön büro elemanlarının da haberleri yok. (23 Nisan 2014 tarihi itibarıyla Rixos, Dedeman ve Özkaymak otellerinden aldığım bilgi)
Konya’ya yerli ve yabancı turistlerin günübirlik gelmeleri ve konaklamamaları sorunumuz olarak hep dile getirilir. Konaklatamadığınız turistten pek de bir gelir elde edemezsiniz doğal olarak. İlçelerdeki turizm potansiyelini turizm master planı ile ortaya koymak Sn. Başkanımızın bu dönemdeki hedefleri arasında. Ancak otellerde konaklayan misafirlerimize kent merkezi ve yakın ilçeleri içeren bir tur programı sunulamıyor maalesef. Böyle bir arz yok ki talep olabilsin. (23 Nisan 2014 tarihi itibariyle aynı otellerden maalesef kelimesi de dahil aldığım bilgi) Konya merkezli turizm şirketlerine duyurumdur. Arz olsa kesinlikle talep olur.
Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. aslında önemli bir kuruluşumuz. Güzel eserleri olan şirketin satış yerlerinin niçin sadece Cumartesi günleri yoğun olan Mevlana Kültür Merkezi alt katı ve yerli-yabancı konuklarımızın pek de yolu düşmeyen Büyükşehir Belediyesi önü alt geçiti ile sınırlı tutulduğunu anlamakta güçlük çekiyorum. Satış / ürün tanıtım yerleri AVM’ler, turistik oteller ve daha yoğun tercih edilen mesela Meram gibi, Zafer gibi yerlerde hatta temalı parklarımızda bulunsa güzel bir hizmet olur.
Konuklarımıza sema gösterisi dışında kültürümüzü tanıtacak, konaklamalarını cazip hale getirecek alternatifler sunmada da başarılı olduğumuz söylenemez. Konya’mın gururlarından Sadettin Özçimi’nin “Karataydan gelen ses” adlı CD’sini zevkle dinleyen bir kişi olarak mesela Karatay Medresesinde ney dinletisi, Sille’de folklor ve türkü gecesi aklıma geliveren programlar. Eminim niceleri bulunur ve çok ilgi görür.
Kentlerin kitaplara, dizilere, filmlere konu olması da cazibe yaratan nedenlerden. Sille Konya’da bu konuda çalışma var mı bilmiyorum ama keşke olsa. (gerçi bildiğim kadarıyla bu alanda tek film Gramofon Avrat)
Konya’da 24-27 Nisan 2014 tarihleri arasında Konmak 2014-Konelex 2014 ve İskon 2014 fuarları organize edildi. Bu dönemde maalesef fuar resmi oteli Rixos dahi full değildi ve acaba fuarı da kendi kendimize mi yaptık diye üzüldüm. Konya’mın tanıtımının daha profesyonel yapıldığı ve turizmde de cazibe merkezi olduğunu görmek dileğiyle..