Yeşil pasaport, genellikle diplomatik, hükümet ya da resmi işlerle uğraşanlara veriliyor. Bir ülkenin vatandaşlarına veya belirli gruplara verilen özel bir pasaport olan yeşil pasaporttan hangi meslek gruplarının faydalanabildiği merak ediliyor.
Yeşil pasaport veya diğer adıyla hususi pasaport, belirli şartları taşıyan kişilere verilen, yurt dışı seyahatlerinde bazı avantajlar sağlayan bir pasaport türü.
Yeşil pasaport, genellikle devlet memurları, bazı kamu çalışanları, eski TBMM üyeleri, belediye başkanları ve belirli koşulları sağlayan iş insanlarına verilir.
YEŞİL PASAPORT ALMA ŞARTLARI
Yeşil pasaport alabilmek için aşağıdaki şartlardan birini sağlamak gerekmekte:
Devlet Memurları: 1., 2. veya 3. derece kadrolu memurlar veya bu şartları sağlayan emekli memurlar
Kamu Çalışanları: Belirli kademe ve kıdemi dolduran diğer kamu çalışanları
Eski TBMM Üyeleri: Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri
Belediye Başkanları: İl, ilçe ve birinci derece belediye başkanları
İş İnsanları: Belirli bir ihracat miktarını yakalamış veya diğer özel şartları taşıyan iş insanları
Diğer: Devlet sporcuları, bazı özel statüdeki kişiler ve bu kişilerin aile üyeleri
YEŞİL PASAPORT ALMA SÜRECİ
Yeşil pasaport almak için öncelikle yukarıdaki şartlardan birini sağladığınızı belgelemeniz gerekmekte. Gerekli belgelerle birlikte nüfus müdürlüğüne başvurmanız halinde pasaport başvuru işlemleriniz başlatılır.
GEREKLİ BELGELER
Nüfus cüzdanı
Pasaport fotoğrafı
Görev belgesi veya emeklilik belgesi (devlet memurları için)
İhracat belgeleri (iş insanları için)
Diğer gerekli belgeler (başvurunun durumuna göre değişebilir)
YEŞİL PASAPORT AVANTAJLARI
Yeşil pasaport sahipleri, bazı ülkelerde vize muafiyeti veya daha kısa sürede vize alma imkanı gibi avantajlardan yararlanabilirler. Ayrıca, bazı havaalanlarında özel gişelerden geçiş yapabilirler.
Yeşil pasaport alma şartları ve süreçleri zaman zaman değişebilmekte. En güncel bilgi için nüfus müdürlüklerine başvurmanız veya resmi kaynakları takip etmeniz önerilir.