TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, “Açıldığı günden mayıs sonuna kadar Ankara-Karaman arasında 305 bin, İstanbul-Karaman arasında ise 194 bin yolcu seyahat etmiştir” dedi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğünün 2019-2020 dönemi hesapları, TBMM KİT Komisyonunda görüşüldü. TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, Komisyonda yaptığı sunumda, Türkiye'de yüksek hızlı ve hızlı demiryolu ağının, yerli ve milli demiryolu sanayisinin geliştirilmesi amacıyla 20 yılda demiryolu sektörüne toplam 331 milyar lira yatırım yapıldığını ve bunun yaklaşık 210 milyar lirasının teşekkülleri tarafından gerçekleştirildiğini söyledi. Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı projesiyle ise yolcu taşıma kapasitesinin yıllık 366 binden 1 milyona ulaşacağına değinen Akbaş, şöyle devam etti: "Açıldığı günden mayıs sonuna kadar Ankara-Karaman arasında 305 bin, İstanbul-Karaman arasında ise 194 bin yolcu seyahat etmiştir. Hızlı tren hattını Mersin ve Adana'ya ulaştıracak olan 196 kilometrelik Aksaray-Ulukışla-Yenice kesiminin ihalesi AYGM'ce yapılmış olup sözleşmesi imzalanmıştır. Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesindeki altyapı yapım çalışmalarımız kesimler halinde devam etmektedir. Kalan altyapı, üstyapı ve elektromekanik işler AYGM'ce ihale edilerek sözleşmesi imzalanmıştır. Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattının 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesimindeki altyapı yapım çalışmalarında yüzde 84 fiziki ilerleme sağlandı. Çerkezköy-Kapıkule kesiminde ise yapım çalışmaları devam etmektedir. Projenin finansmanında 275 milyon Euro Avrupa Birliği Hibe Fonunun tamamı kullanılmıştır."
HEDEFLERİMİZE ULAŞMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ
Soru ve önerilerin ardından değerlendirmelerde bulunan Akbaş, kendilerine 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı'nında demiryolu sektörü özelinde birtakım hedefler tanımlandığını hatırlattı. TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, şöyle devam etti: "13 bin 22 kilometrelik demiryolu ağımızı 2053'e kadar 28 bin 590 kilometreye çıkartacağız. 15 bin 500 kilometre daha demiryolu yapacağız. Bunun zaten 4 bin 721 kilometresini inşa halinde devam ettiriyoruz. 5 yıl içerisinde bu inşaatı tamamlayacağız. Bunun büyük kısmı da yüksek hızlı ve hızlı tren hattımız olacak. Yolcudaki payımızı yüzde 2'den yüzde 6'ya, yükteki payımızı da yüzde 5'ten yüzde 23'e çıkartmak için çalışıyoruz." Akbaş, engellilerle ilgili de projelerini hayata geçirdiklerine işaret ederek, konvansiyonel hatların, engellilerin erişimine uygun hale getirilmesi noktasında 2022 öncesi 11 milyon liralık harcama yaptıklarını, 2022 bütçesinde de 10 milyon liralık bütçeleri olduğunu söyledi. Üçüncü kuşak demiryolu çalışanı olduğunu dile getiren Akbaş, geçen aylarda gerçekleştirdikleri görevde yükselme sınav sonuçlarını 1-2 hafta içerisinde açıklayacaklarını sözlerine ekledi. Görüş ve önerilerin sunulmasından sonra TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğünün hesapları ibra edildi.