Yönetici asistanlığı

Mehmet Emin Bozkulak

 

İçinde bulunduğumuz yüzyılda iş yaşamı çok gelişmiş ve çeşitlenmiştir. Artık işler sadece yaşadığınız yerde değil, şehirlerarası, ülkelerarası mekanlarda da yürütülmektedir.

Gelişen teknolojiye uygun olarak iletişim araçlarının artması, işadamlarının ufkunu da genişletmiştir. Türkiye’de uluslararası düzeyde söz sahibi, her alanda yetişmiş işadamlarımızın sayısı hızla artmaktadır. İş dünyasında hizmet veren tüm sektörlerde çağdaş yaşamın sunduğu donanım ve koşulları değerlendirecek yönetici asistanlarına ihtiyaç her geçen gün artarak devam etmektedir. 

Rekabetçi Global piyasa koşullarında bir yöneticinin en önemli başarı koşulu yetkin ve donanımlı asistanlarla çalışmasından geçer. Bu nedenle Yönetici Asistanı, sekreterlik bilgisi ötesinde yönetimin fonksiyonlarını bilen ve gerektiği zaman yöneticinin denetleme yetkisi dışında yer alan tüm süreçlerde etkin rol alabilecek özelliklere sahip olması gerekmektedir.

Yönetici asistanı işlerin akışını belirleyen, yönlendiren, herhangi bir komuta maruz kalmadan görev ve sorumluluklarını yerine getiren, hatta diğer departmanlarda çalışanlarla işlerin işleyişiyle ilgili iletişimde bulunan, onlara da yön vererek işin verimliliğini ve kalitesini en üst düzeye çıkarabilen kişidir. Yönetici asistanı, gerektiğinde yöneticisi adına belli konularda kararlar alabilen ve bu kararları, yöneticisi adına uygulayan kişidir. İşyerinde işleri düzene koyarak, planlama ve koordinasyonu sağlayarak bir yönetici gibi çalışır. Yöneticisine “hayır” diyemeyen bir pozisyonda değil, yöneticisinin “hayır” diyemeyeceği bir yardımcı pozisyonundadır. 

Bu gelişmelere paralel olarak Yöneticilerimiz ve Firma sahiplerimiz yönetici asistanlığı pozisyonu için alanında tam profesyonel, donanımlı, iletişim yetenekleri gelişmiş uzman personele ihtiyaç duymakta ve arayışlarını bu vasıflar üzerinden gerçekleştirmektedirler.

Bu nedenle meslek olarak Yönetici Asistanlığı iş dünyasındaki gelişmelere paralel olarak kolay sahip olunan bir statü olmaktan çıkmış ve stratejik açıdan oldukça önem arz eden bir konuma yükselmiştir.

Yönetici asistanında öncelikle şunları aramalısınız, işletme yönetimindeki asistanlık becerisi, iletişim becerisi,  yazışma ve konuşma becerisi, yöneticisinin yönetim süreçleri hakkında farkındalık, önceliklere göre çalışma planı ve yöneticisini temsil becerisi olması gerekir. 

Kariyer sitelerine şöyle bir baktığınızda, o kadar çok "yönetici asistanı aranıyor" ilanına rastlarsınız ki; bütün şirketler bu pozisyon üzerine kurulu sanırsınız, bu çok da yanlış bir düşünce değil. Zira bu pozisyon, öyle yabana atılamayacak derecede dikkat, kurnazlık ve beceri gerektirir. Tek işi, toplantı randevularını ayarlayıp, sabahtan akşama kadar telefonda birileriyle konuşmak sanılan asistan, yeterince iyiyse ilk altı ay sonunda patronun iş ve sosyal hayatının vazgeçilmezi olacaktır. 

Bazı şirketlerde asistan ve müdürün hiç anlaşamadığını, hatta altı ayda bir asistan değiştirildiğini görüyoruz. Bunun sebebi asistanın iş bilmezliği olduğu kadar, yöneticinin de onunla tam olarak ne yapacağını bilmemesinden kaynaklandığını görüyoruz. Bunun için insanların duygu ve düşüncelerini anlamamız kendi davranışlarımızı geliştirerek çevremizdeki insanlarla daha iyi iletişim kurmamız gerekir.

Her insan, sevginin ve ilginin fazlasını bekler. Beden dili ile ilgili bilgilerinizi kullanarak insanlara olumlu yaklaşın ve onlara hayatı kolaylaştırmaya çalışın. Unutmamalısınız ki sevgi ve dostluk bağlarının kurulması, insanları doğru anlamaktan ve onlara doğru davranmaktan geçer.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.