Rasim Atalay

Rasim Atalay

Konya’nın en önemli sorunu çözüme kavuşuyor

Konya’nın en önemli sorunu çözüme kavuşuyor

31 Mart seçimleri bir taraftan geride kalan 5 yıllık zaman dilimine ilişkin bir karne sunarken, diğer yandan da yeni 2029 yılına uzanan yeni 5 yıl için yol haritasının belirlendiği, bu haritanın kamuoyuyla paylaşıldığı bir dönem, yeni bir başlangıç için sayfa aralamıştı.

En azından Konya açısından bu böyleydi.

Konyalı geride kalan hizmet döneminde nelerin yapıldığının yanı sıra nelerin vaat edildiğini önemsiyordu.

Seçimin üzerinden tam bir ay geçti. Konya’da sokağa çıkalım, yoldan geçen herhangi bir vatandaşı durdurup soralım. Diyelim ki ‘Konya’nın en önemli sorunu nedir?’

Verilen cevap kuvvetle muhtemeldir ki ulaşımla ilgili bir konu başlığı etrafında şekillenecek.

Aslında Türkiye’nin en iyi ulaşım altyapısına sahip, en ulaşılabilir ve en ulaşılan şehirlerinden biri Konya’dır. Ancak var olanla yetinmek değil, şehrin vizyonuna uygun temelleri atarak ulaşımdaki lokal sorunların da çözümüne ilişkin adımları doğru yerde ve doğru zamanda atabilmek gerekir.

Doğru yer ve doğru zaman kelimesinin tam karşılığı sorunların yaşandığı bölgeleri analiz edip, vakit kaybetmeden harekete geçerek o problemi bertaraf edebilmektir.

Konya’da özellikle karayolu trafiğinde yapılan düzenlemelerin bu amaca hizmet ettiğini söyleyebilirim. Yeterli mi, elbette ki yetersiz. Ama sihirli bir değnekle dokunulamayacağına göre sabırla beklemek gerekir.

ŞEHİRLERARASI YOL MESAFESİNDE

TRAMVAY HATTI GELİYOR

Yüzölçümü itibariyle Türkiye’nin en büyük şehri olan Konya’nın bir ucundan bir ucuna ulaşmak için kilometrelerce yolculuk yapmak gerekiyor. O kadar uzun bir yolculuk ki, Hz. Mevlana’nın Konya’ya geldikten sonra 3 gün çıkmak için ilerlediği, en sonunda bu şehirden çıkamayacağını anladığı için Konya’ya yerleştiği yönünde espriler dahi üretiliyor.

Yüzölçümünün bu kadar büyük olduğu bir şehirde şimdi yeni tramvay hatlarıyla ilgili büyük bir heyecan hakim. Mevcut raylı sisteme ek 107 kilometre uzunluğunda bir tramvay hattından söz ediliyor. Mevcut raylı sistemin uzunluğu ise 28 kilometre…

107 kilometre demek, bazı illerin merkezinden yola çıkıldığında başka bir şehrin merkezine ulaşılabilecek kadar uzun bir mesafe demek. Çok uzağa gitmeye gerek yok, Konya ile Karaman’ın arası 102 kilometre… Kademeli bir şekilde, etap etap yapımı gerçekleştirilecek olan hattın uzunluğunu anlatmaya bu örnek yeter sanırım.

İşin en güzel tarafı da seçimden önce kurulan ‘-ecek, -acak’ diye biten cümlelerin yerini hızlı bir şekilde ‘-yor’ ile biten cümlelerin alması. Yani dün yapılacak diyenler bugün temel atıp yapılıyor diyebiliyor.

Umarız, vaat edilen tarihte de yapım süreci tamamlanır.

2029 yılına kadar şehri kuzeyinden güneyine, doğusundan batısına demir ağlarla örecek olan 107 kilometre uzunluğundaki, birbirine entegre raylı sistem hatlarının bitirilmesi gibi bir hedef de koyulmuş.

Ve yine umuyoruz ki, Allah o günleri görmeyi bize nasip ederse, ‘yapıldı, tamamlandı’ şeklindeki cümleleri de okuruz yahut, paylaşırız.

Şehrin ulaşımdaki en temel altyapısı haline gelecek olan bu raylı sistem projeleri inşallah uzakları yakın edecek. Şimdiden hayırlı olsun, kazasız, belasız ve hızlı bir şekilde bitirilerek hizmete alınmasını da Allah nasip etsin. Şehrin buna çok ihtiyacı var.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Rasim Atalay Arşivi
SON YAZILAR