Dünyanın "100 marka şehri" açıklandı: Türkiye'den 3 şehir var
Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in "City Index 2024" araştırmasına göre, bu yılın en değerli 100 marka şehri açıklandı.
LİSTEDE TÜRKİYE'DEN 3 ŞEHİR VAR
AA'dan alınan habere göre: "City Index 2024" araştırmasında 100 dünya şehri sıralaması belirlendi. Bu ankete Türkiye, ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Endonezya, Fransa, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İngiltere, İspanya, İtalya, Japonya, Kanada, Meksika, Nijerya ve Suudi Arabistan gibi 20 ülkeden toplam 15 bin kişi katıldı. Araştırmada şehirler, tanınırlık, saygınlık, tercih edilebilirlik, iş hayatı, yatırım cazibesi, kültür, bilim ve eğitim, yönetişim, yaşanabilirlik, halk ve değerler ile sürdürülebilirlik gibi 7 ana başlık altında değerlendirilerek sıralandı.
Şehirlerin sıralaması, tanınırlık, saygınlık ve tercih edilebilirlik gibi faktörlerin yanı sıra iş hayatı ve yatırım cazibesi, kültür ve miras, bilim ve eğitim, yönetişim, yaşanabilirlik, halk ve değerler, sürdürülebilirlik gibi 7 ana başlık ve bu başlıklarla ilişkili 45 alt başlık altında yapılan detaylı bir araştırma ile belirlendi. Bu kapsamlı değerlendirme, şehirlerin küresel ölçekteki rekabetçiliklerini ve çekiciliklerini anlamak için önemli bir kriter seti oluşturdu.
Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da dünyadaki en prestijli şehirler sıralamasında Londra, New York ve Paris ilk üçte yer aldı. Tokyo 4. sırada bulunurken, Dubai 5. sırada yer aldı ve onu sırasıyla Singapur, Los Angeles, Sydney, San Francisco ve Amsterdam takip etti.
Genel sıralamada İstanbul, geçtiğimiz yıl 57. sırada yer alırken, bu yıl 6 sıra yükselerek 51. sıraya yerleşti. Antalya ise 93. sırada, İzmir ise 98. sırada yer aldı. Bu üç büyükşehir için yapılan temel başarı sıralamaları şöyle: Tanınmada İstanbul 31. sırada, Antalya 95. sırada, İzmir ise 100. sırada bulunuyor.
Saygınlık sıralamasında İstanbul 51. sırada, Antalya 93. sırada ve İzmir 97. sırada yer aldı. Tercih edilebilirlik sıralamasında ise İstanbul 62. sırada, Antalya 93. sırada, İzmir ise 97. sırada yer aldı.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırma sonuçlarında İstanbul, Antalya ve İzmir'in yer almasını değerlendirirken, bu şehirlerin tarihin ve doğanın sunduğu avantajlarla zaten belli bir sıralamada yer almasının doğal olduğunu belirtti. İstanbul'un bir dünya şehri olduğunu vurgulayan İlgüner, ancak şehir markasının yönetilmesi ve küresel sıralamada daha yüksek sıralar elde etmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle dijital dünyada, yaklaşık 5 milyar kişinin internet üzerinden erişim sağladığı ortamda, bu şehirlerin dijital mevcudiyetlerini güçlendirerek "bilinme" ve "tanınma" özelliklerinde rakipleriyle boy ölçüşebileceğine dikkat çekti.
Antalya'nın turizm yatırımları ve merkezi yönetim tarafından yapılan tanıtım çalışmalarıyla dikkat çektiğini belirten İlgüner, İzmir'in de araştırma sonuçlarında yer almasının önemine değindi. İlgüner, şehirlerin ülke tanıtımına dahil edilmesinin öneminin her geçen gün daha da anlaşılmakta olduğunu ve bu anlayışın Türkiye için de geçerli olması gerektiğini sözlerine ekledi.
"City Index 2024" araştırması sonucunda belirlenen ilk 10 şehir şöyle:
Sıra | Şehir | Ülke | Puan |
1 | Londra | Birleşik Krallık | 90,9 |
2 | New York | ABD | 89,8 |
3 | Paris | Fransa | 87,8 |
4 | Tokyo | Japonya | 86,8 |
5 | Dubai | BAE | 86 |
6 | Singapur | Singapur | 85,4 |
7 | Los Angeles | ABD | 85 |
8 | Sydney | Avustralya | 83,7 |
9 | San Francisco | ABD | 82,9 |
10 | Amsterdam | Hollanda | 82,1 |
Kaynak:Anadolu Ajansı
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.