CİMER 2024'te 4,5 milyon başvuru aldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) 2024'te yapılan başvuru sayısı 4 milyon 590 bine ulaştı. 2018'den bu yana 35 milyonu aşkın başvuru alan bu platform, vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmalarını kolaylaştırarak devletle iletişimde önemli bir rol oynamaya devam ediyor.
NÜFUS İŞLEMLERİ EN ÇOK BAŞVURU YAPILAN KONU
AA'dan alınan habere göre: CİMER, aynı zamanda vatandaşların yürütülen politikalara dair görüş ve önerilerini paylaşabileceği bir mecra olarak, demokratik kültürün gelişimine katkıda bulunuyor. 2024’te başvurular, CİMER’in dünyanın en büyük kamuoyu iletişim platformlarından biri olmasına yardımcı oldu.
CİMER’e yapılan başvurular arasında en çok ilgi gören konu, “nüfus işlemleri” oldu. Başvuruların işlem sürelerinin kısaltılması ve cevap kalitesinin artırılması amacıyla 2024'te yeni bir birim kuruldu ve başvuruların ortalama işlem süresi 12 güne düştü. Ayrıca, başvurulara verilen yanıtlar yıl boyunca 7 milyon 360 bin olarak kaydedildi.
BAŞVURULARIN COĞRAFİ DAĞILIMI
En fazla başvuru yapılan iller sırasıyla Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul oldu. CİMER’e başvuruların yarısından fazlası erkeklerden gelirken, başvurularda kullanılan kelime sayısının erkeklerde daha fazla olduğu görüldü.
KATILIMCI YÖNETİM VE HİZMET GELİŞTİRME
CİMER, katılımcı yönetim anlayışını destekleyerek, 2024'te "teşekkür, görüş, öneri" gibi başvurularda yüzde 30 artış sağladı. Vatandaşların taleplerinin çözüm bulması amacıyla yapılan çalışmalar sonucunda "CİMER ile Çözüme Kavuşanlar" isimli kitaplar yayımlandı.
SUÇ ÖRGÜTLERİNİN ÇÖKERTİLMESİNDE CİMER’İN ROLÜ
CİMER, vatandaşlar tarafından yapılan başvurular sayesinde suç örgütlerinin çökertilmesinde de önemli bir araç oldu. “Yenidoğan çetesi”, "Adnan Oktar suç örgütü" gibi birçok suç örgütü, CİMER’e gelen şikayetlerle tespit edilip çökertildi.
YAPAY ZEKA VE MOBİL UYGULAMA İLE GELİŞİM SÜRECİ
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, 2025 yılında CİMER’in yapay zeka dönüşümüyle daha nitelikli bir hizmet sunmayı hedeflediklerini açıkladı. Ayrıca, mobil uygulamanın da yakın bir gelecekte hayata geçeceği bildirildi.
Kaynak:Anadolu Ajansı
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.