Kripto para reklamcılığı yasaklandı ama...
Bitcoin ve tüm sanal para birimlerine olan büyük tepki sürmeye devam ediyor.
Google ile birlikte sosyal medyalardan Facebook ve Twitter’da da yasaklanma kararı alındı.
Bu yasak sadece sanal para birimlerinin sanal borsaları, cüzdanları ve alım satım alanı gibi açılan içerikleri engellemek maksadıyla yapılmış bir hamledir. Doğrudan bitcoini hedef alan bir yaptırım bu çünkü birçok kumar sitesi ve ahlaka aykırı sitelerin reklamlarını yapıyorlar ve içeriklerini barındırıyorlar maksat kullanıcı mağdur olmasın diye yapmışlar.
Google’de yetkili olan bir isim Mart ayında sanal para bu teknolojisini araştırdıklarını ancak herhangi bir planı tartışmak için çok erken olduğunu söylemişti.
Facebook’da yapılan yasak başarısız oldu neticede akıl akıldan üstündür.
Facebook ilk etapta bu engellemeyi başardılar fakat sanal para işiyle uğraşan kişiler tarafından alternatif bir yol izlendi. Cryptocurrency gibi cümleler c-currency olarak değişitirildi ve Bitcoin kelimesinin içindeki o harfi sıfır ile değiştirildi. Böylelikle yasak delinmiş oldu.
Kripto para reklamcılığının yasaklanması iyi bir adım gibi görünüyor çünkü bu türden reklamların büyümesi algısını zayıflatıyor. Daha iyi hedeflenmiş bir çaba daha adil olacaktır. Doğrudan bir sektörü hedef almak maalesef diktatörlüktür. Bu işlerde varsa hile, hurda onları gün yüzüne çıkartarak kullanıcıları oradan uzaklaştırmak daha mümkün olurdu. Hal böyle olunca yasak meyve çekici geliyor hesabı herkes sanal piyasalara akın ediyor. Nedir? Ne değildir? diye bir merak içine giriyorlar.
Google’un bu tutumu kripto yasağının bir arama motoru olarak amacına uygun değildir. Google’ın bu davranışı kullanıcıyı korumaya yönelik fakat bilgi bekçisi seviyesini baya bir aşmış bulunmaktadır. Umarım daha mantıklı hamlelerle gelirler…