Ahmet Öztemel

Ahmet Öztemel

TRAFİK VE VEBAL

TRAFİK VE VEBAL

İstanbul 16501; Ankara 12658, İzmir 10390. İlk üçte değiliz ancak maalesef altıncıyız. (6580 ölümlü/yaralanmalı trafik kazası/2018 istatistiği) 2018 yılında ülkemde 1 milyon 229 bin 364 kaza meydana gelmiş, bunun 186.532 adedi ölümlü/yaralanmalı trafik kazası. Konya 24897 maddi hasarlı, 6580 adedi ölümlü/yaralanmalı trafik kazası, 294 ölüm, 11133 yaralı ile bu berbat istatistiğin içinde maalesef.

Bahçemde iki ayrı baba, iki ayrı kızlarıyla bisiklete biniyor. İzliyorum, kırmızı boyalı alan yürüme; mavi boyalı ve üzerinde bisiklet simgesi konulmuş alan bisiklet yolu. Bir baba sürekli kızını uyarıyor “mavi şeritte süreceksin kızım”. Hemen hemen aynı yaşlardaki diğer baba kızıyla birlikte kâh mavide, kâh kırmızıda; kâh oyun alanında, kâh oturma alanlarında özgürce dolaşıyor. Birisi ileride kurallara uyan bir çocuk yetiştiriyor, diğeri ise muhtemelen bir trafik canavarı. Ağaç yaşken eğilir, trafik ülkemizde devletin kurallarına uyulmayan en önemli alan üstelik hatanın Allah korusun can ile ödenme riskine rağmen. Ülkemde kazaların suçlusu genelde sürücülerdir. Oysa maalesef azalmış olsa da karayollarımızın kara noktaları vardır. Yol ve hava şartlarına uymalıdır trafiğin paydaşları elbette ama gelin yol şartlarını konuşalım.

Efendim şehir içi yollarımızın sorumlusu belediyeler. Araç kullananlar için elektronik uyarı güzel “yol vermemek kul hakkıdır”. Yol vermek ise aracın zekâtı sayılıyor. Maalesef giderek artan saygısızlığımız trafikte de berdevam. Tüm alanlarda olduğu gibi trafiğin saygısızlarını da yola getirecek bir sahip arıyorum. Yandan dalanlar, çift sıra parkedenler, her yerde duruveren minibüsler, aracından sopayla inenler vs vs. Bir de kusura bakmayın belediyeci arkadaşların vebali var. Yoldan yüksek rögar kapakları yılda kaç aracın kaza riskine, karter kırılmasına yol açıyor acaba? Eğimi ters verilmiş asfaltta biriken yağmur suları kızaklama ile kaç kazaya neden olmakta? İşaretsiz bırakılan yol artıklarına çarpan kaç araç oluyor? Trafik işareti konulmadan yapılan standart dışı yol tümsekleri kaç amortisör veya ön düzen katili? Bunlar da kusura bakılmasın belediyelerimizin veballeri arasında. Daha iki gün önce bir alt geçidimizde yedi can yitirdik. Bu araçların alt geçide giriş hızlarını merak ediyorum. Elbette karşı şeride geçmeyi engelleyecek bariyerin fiziki olarak yeterli olup olmadığı da diğer merak konum.

Ben belediyelerimizin ilgili birimlerinin tüm şehir içi yollarımızı bu gözle tekrar değerlendirmelerini özellikle rica ediyorum. Kentimde sinyalizasyon sisteminin akıllı olduğu hep vurgulanıyor ancak ben ısrarla sinyalizasyon sürelerinin kent trafik akışının en önemli engelleyicisi olduğunu düşünüyorum. Tek şeride dönüştürülen yollar, park yasakları tekrar değerlendirilmeli ve kurallara uymak kesinlikle sağlanmalı. Bir alt geçidimize yıllar önce Poljac üst yoldan düşmüştü, şimdi feci bir alt geçit kazası yaşadık. Trafikte kusurlu sürücüler hatta kurallara uymayan magandalar hep olacaktır ancak onları da kurallara uyan diğer sürücü ve yayaları da koruyacak düzenlemeleri yapmak belediyelerimizin görevidir. Kazasız belâsız günler diliyorum efendim. Saygıyla…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum
Ahmet Öztemel Arşivi
SON YAZILAR