Emrullah Nergiz

Emrullah Nergiz

Kılca Başkan’a zor soru

Kılca Başkan’a zor soru

 

Karatay kendi ilçemiz. Kendimizden hissettiğimiz yaşadığımız topraklar. Hem ayrı bir gönül bağımız hem de sevgimiz var.

Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca bir süredir Şehir Parkı’nda Konya basınını ağırlıyor. Tek tek bütün medya ile bir araya gelip projelerini anlatıyor. Bu programa katılan son yerel gazete biz olduk.

Belediyeler salgın sürecinden birçok kurum gibi negatif etkilendi. Başkanlar henüz kendilerini gösteremeden görev süresinde yolun yarısına gelindi. 2023 seçimlerinden sonra bir nefeslik zaman var yerel seçimlere. Haliyle vakit dar, iş çok.

Ekonomistleri dinlerseniz bazen şu para birimi negatif, öteki pozitif ayrıştı gibisinden cümleler duyarsınız. Karatay için söyleyeceğimiz sözler tam da bu yönde.

Karatay Belediyesi bu dönem için diğerlerine göre pozitif yönde ayrışma yaşıyor.

Birçoğunu zaten bildiğimiz çok yakından takip ettiğimiz projelerini tüm gazete ekibimize detaylı olarak anlattı Başkan Kılca. Karatay’da devam eden yatırımların son durumu hakkında bilgi verdi. Kültür’den turizme, eğitime, tesisleşmeye, araç parkına ve sosyal belediyeciliğe yönelik birçok alanda aktif çalışmalar yapılıyor. Detaylarını mutlaka haberlerimizden okuyun derim. Zira benim yerim geniş değil. Daha anlatacağım çok şey var.

Ta! Sayha zamanından beri İsmil’deki kaplıcalardan bir verim elde edilememişti. İlk defa bu dönem Karatay Termal Tesisleri kış yaz ya da pandemi demeden neredeyse tam kapasite müşteri yoğunluğu ile hizmet veriyormuş. Haliyle kapasite artırımı adına 5 yıldızlı sürprizlerle dolu bir otelin çalışmaları başlamış durumda. Ayrıca özel teşebbüslerin de alana yatırım yaptığının bilgisini aldık. Konyalı için çocukken gittiğimiz Denizli – Karahayıt’ın tahtını son 10-15 yılda Afyon ele geçirmişti. Tesisleşme hızı artar ise yakın zamanda Karatay İsmil de bambaşka bir termal tatil bölgesi olacak.

Ayrıca termal seracılıkla ilgili çalışmaların devam ettiğinin de müjdesini aldık başkanın ağzından.

Belediyecilikte elle tutulur, gözün gördüğü eserleri yapmak ve bunları anlatmak zordur. Başkan Kılca’nın bu dönem en iyi yaptığı işlerden biri gözle görünür şeyler yapabilmesi. Doğal olarak bu durum halkta doğrudan karşılık bulabiliyor. Karatay’ın imajına yönelik önemli dokunuşlar sergileniyor.

Özel sohbetimizde Karatay’ın önceki hallerini ve belediyenin vaziyetini de bilen biri olarak Başkan Kılca’ya kaynak sorusunu yönelttim. Ciddi şekilde yatırım yapılıyor. Araçlar alınıyor, binalar yapılıyor, parklar inşa ediliyor… Malum, Karatay borçsuz belediye olarak Türkiye’de parmakla gösterilen bir listede yer alıyor. Yoksa hazırdan mı yiyorsunuz Sayın Kılca, dediğimizde çok güzel bir cevap aldık.

Hasan Başkan, ‘En çok dikkat ettiğim şeylerden biri bu, ne kadar harcama yapıyor isek karşılığını başka bir taraftan misli ile telafi ediyoruz, özellikle kamuya bağlı yatırımların neticesinde belediyemize ait arazileri genişletiyoruz. Yeni yatırımlar için fırsat alanları oluşturuyoruz’ dedi. İşin en değerli kısmı bu bence. Karatay’ın ve Karataylının geleceğine yatırım… Başkan Kılca ve ekibi emin adımlar ile 2024’e doğru ilerliyor. Yolları açık olsun.

TREN GARININ OTOPARK SORUNU

Son aylarda hızlı tren kullanan vatandaşlardan sıkça duyduğumuz bir sorunu dile getireceğim. Bir süre önce seferler günde 2’ye düşürülmüştü. Pandemiden kaynaklı olarak alınan bu kararın akabinde eski tren garının Havzan çıkışındaki otopark hizmete kapatıldı. Genişçe bir alan personel otoparkı olarak ayrılmış görünüyor. Seferler az sayıda iken bu durum çok sıkıntı olmuyordu.

Geçtiğimiz günlerde tarife normale döndü. Lakin Havzan çıkışındaki otopark hizmete açılmadı. Vatandaşlar bir şekilde araçlarını park edecek, alıp ceplerine koyacak halleri yok! Peki, ne yapıyorlar?

Zaten bulunduğu aks itibariyle trafik yoğunluğu olan yola çift şerit halinde araçlarını koyup gidiyorlar.

Hatırlayın. Yeni tren garının yapılma nedenlerinden biri de; sırf hızlı tren biniş-iniş saatlerindeki yoğunluk ve trafik idi. Bugün vatandaşlar yeni garı değil de hala eski garı tercih ediyor. Kapatılmadığı sürece hiç kimseye trene nerede inmesi-binmesi gerektiğini dayatamayız. Herkes neresi kolayına gelirse oradan biner-iner. Park alanını kapatmak çözüm değil yani! İnsanlar bu kez de kocaman yola çift sıra park ederek oradaki trafiği alt üst edebiliyor. Tren garı yetkilileri bu duruma bir çözüm üretir diye umut ediyorum.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum
Emrullah Nergiz Arşivi
SON YAZILAR