Yollar, yollar yollar…
Bizim gençlik yıllarımızda “Yollar yollar yollar” diye bir şarkı vardı. Arada bir söylerim. Benim müzik yönüm sıfırdır… Hatta eksilerin altındadır.
Hiç bir şarkının sözünü iki satır bilmem. Ya bir satırını bilirim ya da ritmini.
Perşembe günü bu şehrin maddi yönden oldukça büyük, sosyal yönden de oldukça faal bir ismi, demek ki o kadar çok dolmuş ki, üşenmeden bilgisayarının karşısına geçmiş aşağıdaki satırları samimiyetle bizimle paylaşmıştı.
Önce izninizle bu abimizin bize yazdıklarını biz de sizinle paylaşalım;
“Selam Uğur Bey kardeşim; bir konuyu seninle paylaşmak isterim.
Malum Konya’mız Türkiye’nin gözde şehirlerinden birisi ancak üvey evlat muamelesine maruz kalan da bir şehrimiz. Birçok konuda hepimizde biliriz ki AK Parti seçimlere girmeye başladığı günden beri tam destek vermiş, o günden beri de tüm seçimlerde tabiri caizse tulum çıkartmış her konuda AK Parti’nin tam anlamıyla destekçisi olmuş bir iliz.
Ben farklı bir konuyu anlatacağım. Malum Konya’mızın 7 tane diğer illere bağlayan ana arter karayolumuz var. Bunlardan sadece Ankara Yolu hariç diğer yollar tam bir felaket. Ama bizim bu iktidarımız Karadeniz’in doğu ve güneydoğunun dağlarını delerek tüm yollarını Avrupa standartlarında tamamlarken, Konya karayolları tam bir felaket olarak kalmakta. Hele de kahrolduğum dümdüz Afyon Yolu… Kahrolası yol yıllardır bir türlü bitirilememiştir. Buna üzülüyor hatta kahroluyorum.
Keza diğer yollar da aynısı.
Bir kar yağdı Mersin, Antalya, Isparta yolları kapalı.
Hayda Konya’ya nasıl bir bakış açısı bu saydığım yollarda hâla duble yollar çoğu kısımlarda yok. Ne diyelim ‘terzi kendi söküğünü dikemez mi?’ diyelim. Her konuda iktidara ölümüne tam destek veriyoruz, iktidarın ise bize verdiği vaatler ve sadece nasihat.
Malum şehrimiz hayli kalabalıklaştı, araç sayısı oldukça arttı. Trafik sabah ve akşam saatlerinde tam bir keşmekeş içinde. Özellikle de İstanbul ve Ankara Yolu. Bunun nedeni de yollardaki ağır vasıta kamyon ve tırlardır. Yıllardır söylenmesine rağmen hâla bir çevre yolumuz yooookkkk.
Yok, dümdüz ovada çevre yolumuz yok kardeşim. Canları sağ olsun, nasıl olsa diğer illerde, Karadeniz ve Doğu bölgelerinde yollarımız var.
Artık Konya’dan bir Başbakanımız var. O da bize yeter nasıl olsa. Ama bu işlerde bir kopukluk var gibi. Bunda da sizlerin büyük sorumluluğu ve vebali var. Çünkü bu konuları bence işlemeniz gerekir. Saygılar…”
……………
Bakın siyaset olarak belki birileri yüksek sesle konuşmaya korkuyor. Ticaret yapanlar ekmeğimizden olmayalım diye susuyor. Bürokratlar koltuklarını korumak adına görmemezlikten gelebiliyorlar.
Ancak Başbakan Davutoğlu Konya için belki de yüzyılda gelecek bir şans. Başbakan ile artık tüm bakanlıklar bizim. Akıllı, düzgün, samimi, çalışkan, doğru olursak artık Konya için “Altın dönem” başlamıştır.
Yalnız bu dönemi altına dönüştürmek Konya olarak yine bizim elimizde.
Lütfen biraz daha hassasiyet biraz daha ciddiyet.
Kendi oturduğumuz dalı ne olur kesmeyelim.
GÜNÜN OKKALI SÖZÜ
Hayatın amacı hoşa gitmeyen şeylerden kaçmak değil, hoşa gitmeyen şeyleri yenebilmektir.
NE ZAMAN ADAM OLURUZ?
Belediye otobüslerinde ineceğimiz durağa yaklaşırken kapıya doğru yöneldiğimiz zaman ADAM oluruz.
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Sn. Özteke Konyamızın maşer-i vicdanı olarak sorunları ve çözümleri işaret eden ve nev-i şahsına münhasır bir şahsiyet ve gazeteci olarak görev yapıyorsunuz.
Yanıtla (0) (0)Mevsim şartları gereği kara kışın bastırdığı günlerde yerel yönetimlerin altyapıya verdikleri önem ile zamanında ekipleri sahaya sürerek alacakları önlemler sayesinde veya geç kaldıklarında beyaz rahmet ile beyaz esaret arasında bir sarkaç veya gel git oluşuyor.
Geçmiş dönemlerde yerel yönetimlere ne kadar haber iletsek, siz ne kadar haber yapsanız da korkulan olur ve Meram Toki de bizim için her kar yağışı BEYAZ ESARET olarak yaşanır, ulaşım felç olur, sokakları bırakın ana arterler bile 2-3 gün açılmaz idi. Meram Gödene Tokide 2012 yılında özellikle kar yağışının yoğunluğundan 16 kez kar yağmış ve tam 15 kez hayat felç olmuş, ulaşım durmuş ve yine 2013’de bir iki kez yağan karda aynı çileyi tekrar yaşamıştık.
Ancak bu sefer ilk gün sabah ve akşam biraz aksama olsa da Meram Belediyesi ekipleri ile Büyükşehir Belediyesi zincirli 302’lerle etapların girişinden yolcuları alıp etaplara taşıyarak ve anayola yolcu taşıyarak güzel bir çalışma ile gece boyunca ve sabaha kadar çalışarak yolları açık tuttular.
2014'ün ilk kar yağışında alınan önlemler ve çalışmalar için Meram Belediyesine ve Büyükşehir Belediye Başkanımıza bu sefer bizleri yalnız bırakmadıkları için minnettarız, teşekkür ediyoruz.
Meram Tokinin sorunlarını ve güzelliklerini en iyi bilen ve köşe yazılarında en çok kamuoyuna taşıyan bir şahsiyet olarak hep bizlerin yanında oldunuz. Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi 3bin hane 15bin nüfusla Meram Gödene Tokinin yerleşim olarak coğrafi konumu ve rakımı avantaj ve dezavantajların temel belirleyicisi… Konyanın en yüksek rakımında ki Gödene tepesinde kar her yağışında 50-60 cm ye ulaşmaktadır ve şehir merkezine göre 2-3 misli kar yağışı alması ile bölgede yollarında rampa ve eğimli olması nedeniyle kar yağışlı günlerde hayatın felç olması riski bulunmaktadır.
Bu kış yapıldığı ve tecrübe edildiği gibi özellikle meteorolojik verilerle birlikte Gödene Tokinin coğrafi konumunu dikkate alınarak teyakkuz halinde bulunulursa ve yollar kapanmadan önce grayder+kepçe+tuzlama ve solusyon ekipleri koordine edilirse sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. Zincir takılı 302 otobüsün ana yola yolcu indirmesi ve çıkarması da güzel bir uygulama, burada ilave 1-2 tane ilave 302 otobüs daha olursa kar kış soğukta insanları bekletmemiş oluruz. Biri yolcu indirirken diğeri yolcu çıkarabilir.
Belki etap yollarının eğimleri düşürülebilir ve parke taş döşenerek otobüslerin/araçların patinaj çekmesi ve kaymasına göreceli olarak mani olunabilir. Ya da sağlık ocağının yanından çok daha düşük kotlu bir yol açılarak ana yola bağlantı yapılabilir ve kışın kar yağışlı havalarda ulaşım daha rahat yapılabilir.
Son söz: Meram Gödene Tokilerde yaşayanlar için zamanında şehre ulaşım ve güvenli yolculuk, Büyükşehir Belediyemiz için ulaşım hizmetlerinde etkin hizmet için çağdaş ve rantabl taşımacılık yöntemi olan hafif raylı sisteme geçilmelidir.
Halen takdire şayan biçimde günde 100 körüklü otobüs seferi ile personel gideri, yüksek bakım onarım ve faaliyet gideri içeren sabah boş giden akşam boş dönen ve 23-25 km’lik mesafede 45 dakika süren otobüs ulaşımı yerine hali hazır Konya Tren Garından Güzelbahçe konutlarından anayol izlenerek Lalebahçe-Harmancık Kozağaç hattından Beybes Hatıp üzerinden Meram Tokiye raylı sistem döşenmesi üzerinde Büyükşehir Belediye Başkanlığımız ve Meram Belediyesi ortak fizibilite etüdü yapmalıdırlar.
Kar yağdığı gün bütün şehir içi ve üniversite resmen esir kaldı, vatandaş çıkmış Gödene'de belediyeyi anlatıyor ya. Abicim senin oralar çok iyi hizmet almış olabilir, ama biz rezilliği yaşadık. Bir de tavsiyeler de bulunmuşsun, sana zahmet o tavsiyeleri şehrin geneli için yap da takdir edelim seni, sayın entel Konyalı.
Yanıtla (0) (0)