Uğur Özteke

Uğur Özteke

Market yöneticilerinin dikkatine

Market yöneticilerinin dikkatine

Bakın dikkatli bir okuyucumuz olduğunu öğrendiğimiz Selim Bey “Bir ricam var efendim” diyerek bir Konya gerçeğini nasıl gündeme taşıyordu.

“Merhabalar Uğur Bey,

Efendim yazılarınızı zevkle takip eden bir kardeşinizim, aşağıda zikredeceğim hususlarda ……. marketlerle ilgili market yönetimine yönelik yazdığım metni aynen köşenizden iletirseniz memnun olacağım.

Sayın yetkililer

Ben alışverişlerimi genelde ………….. den yapan bir müşterinizim. Uzun zamandır beklemekteydim. Belki düzelir umuduyla ama netice çıkmayınca yazmak gerekli oldu.

Alışveriş merkezinizin hali içler acısıdır. Bunca yıllık bir market olarak hala amatörce hareket etmeniz açıkçası utanç verici ve gariptir. Ben size maddeler halinde yazayım. Gerisi size kalmış

1. Market arabalarınız açık tabirle pislik içindedir. Birçoğu paslanmış ve yenilenmesi gerekmektedir.  Birçoğunun tekerlek aksamındaki sıkıntılar sebebiyle market içerisinde sağa ya da sola çekmektedir. Geçenlerde üç araba üst üste aynı sorunu yaşadım ve pes dedim. Her şeyde paraya odaklanmak yerine hizmete de odaklanmalısınız.

2. Ne kadar yenilerseniz yenileyin marketiniz semt pazarı görünümü vermektedir. Estetik adına hiçbir çalışmanız yoktur.

3. Market çalışanlarınız özellikle de kasiyerleriniz genelde asık suratlılar. Yaptıkları işi zorla yaptıkları ve hiç memnun olmadıkları izlenimi vermektedirler. Gelene hoş geldin, gidene hayırlı günler gibi ifadeleri kullanma nezaketinden uzaktırlar. Diğer marketlerin bir kısmında bu sorun aşılmış ve müşteri memnuniyetine dair ciddi atılımlar sağlanmıştır. Ama marketiniz bundan oldukça uzaktır.

4. En kalabalık reyonlarınızdan olan peynir ve zeytin reyonu önüne koyduğunuz orta dolaplar alanı oldukça daraltmakta ve market arabası ile girmek ve insanların birbirlerine sürtünmeden diğer yöne geçebilmeleri imkansız hale gelmektedir. Geçenlerde şahit olduğum durum, orada ayakta dikilen bir bayana geçmekte olan bir sapığın -affınıza sığınarak- elini bilerek mahrem yerine sürtmesidir. Hanımefendi durum karşısında sert bir bakışla mukabele etse de toplumsal etkenler sebebiyle sadece yutkunmakla geçmek zorunda kalmıştır. Bu konuda da üzerinize bir görev düşmüyor mu?  

5. Müşteri kandırma politikası olarak bilinen ...., 99 ya da ...90 kuruş gibi fiyat sunma ayıbını bir bırakınız. Kardeşim! 14.99 diyeceğinize 15.00 deyiniz. Halkımız eskisi gibi değil artık uyanmış ve direkt gerçek rakamla düşünmektedir.

Umarım gerekli önlemi alır ve gereğini yerine getirirsiniz.

Eğer uygularsanız şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla”

Selim CAN

……….

Yine can sıkıcı bir pazar yazısı oldu ama affedin çünkü okuyucumuza yüzde yüz hak veriyorum. Okuyucumuz daha az bile yazmış. Teşekkürler Selim Bey, Allah sizden razı olsun.

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

Başarı istediğini elde etmek, mutluluk ise elde ettiğini sevmektir...

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Okullar açılmadan şehir içi trafiğini hiç değilse eski haline kazandırdığımız zaman ADAM oluruz

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum
Uğur Özteke Arşivi
SON YAZILAR