İşletmelerde Stratejik Planlama
Stratejik Planlama, kuruluşların, mevcut durum, misyon ve temel ilkelerinden hareketle geleceğe dair bir vizyon oluşturmaları, bu vizyona uygun amaç ve hedefler saptamaları ve ölçülebilir göstergeler geliştirerek, başarıyı izleme ve değerlendirme sürecini ifade eden katılımcı ve esnek bir planlama yaklaşımıdır.
İşletmelerin küresel rekabet ortamında faaliyetlerini başarı ile sürdürebilmeleri ve mevcut-potansiyel rakipleri karşısında stratejik bir konumlandırma yapabilmeleri için takip etmeleri gereken bazı stratejiler vardır. Bu nedenle işletmelerin daha başarılı stratejiler oluşturabilmeleri için etkin bir stratejik planlamaya ihtiyacı vardır.
İşletmeleri stratejik planlamaya iten birçok neden vardır. Bu nedenlerden önemlileri işletmenin büyüme ihtiyacı, rekabetin yaygınlaşması, teknolojilerin ve dış çevre koşullarının sürekli olarak değişmesi ve işletmelerin faaliyetlerinin sürekliliği sağlama amacıdır.
Stratejik planlama diğer bir ifadeyle işletmelerin mevcut durumlarını, gelecekte ortaya çıkması muhtemel değişimleri öngörmelerini, değişimi takip ederek geleceğe yönelik tahminlerde bulunmalarını ve bu doğrultuda vizyon, misyon ile hedef ve stratejilerini belirledikleri bir süreç olarak adlandırabiliriz. İşletmeler, stratejik planlama aracılığıyla, iç ve dış çevre analizlerini yapabilmekte, aynı zamanda güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilmekte ve diğer işletmeler karşısındaki durumunu tespit edebilmektedirler.
İşletmeler Stratejik Planlamanın temel kavramlarını kavrayarak, durum analizi yardımıyla stratejik çalışma alanlarını, misyon -vizyon, amaç - hedeflerin belirlenmesini, ve performansını planlayarak raporlayabilmek, stratejik planlamayı nasıl doğru bir şeklide gerçekleştirebileceklerini önceden bilmeleri, işletmelerin geleceği açısından büyük önem teşkil etmektedir.
Aradığınız destek burada yoksa? Vazgeçmeyin!
Bir sonraki yazımızda, görüşmek üzere hoşçakalın selam ve dua ile…
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.