Konya Ve Bölgenin 2023 Hedefleri
Konya'mız dünyanın kadim şehirleri arasında hep var olagelmiş belde-i emin (güvenli belde) bir şehirdir. Tarihsel süreç boyunca taşıdığı bu özelliği ile günümüzde de bir huzur şehri telakki edilmekte, durmadan göç almaktadır. Son yıllardaki gerek ekonomik, gerek sosyal ve kültürel alanlardaki gayretli yönelişler Konya'yı önümüzdeki yıllarda daha da merkezi bir çekim gücüne kavuşturacaktır.
Sayın valimiz Muammer Erol'un ilimizdeki bütün sektörleri gruplar halinde bir araya getirerek bir ortak çalışma ve istişare ortamı tesis etmesi büyük önem taşımaktadır. Ortaya çıkacak karar ve teklifler Konya'nın gelişiminde olumlu bir fikir tabanı oluşturacaktır.
Karapınar Ayrancı bölgesindeki yüksek rezervli kömür yatakları için kurulacak büyük termik enerji santralleri yıllardır "çöl" tabir edilen bölgeyi çok önemli bir merkez yapacaktır. Akşehir'de debisi yüksek ve mineral değerlerini haiz bir sıcak su kaynağının bulunması iyi bir gelişmedir.
Dünya çapında bir bakanımız var diye Sayın Ahmet Davudoğlu ile iftihar ederken, geçtiğimiz günlerde Sayın Lütfi Elvan da Ulaştırma Bakanı olarak bölgemizin gurur kaynağı oluverdi.
Konya'mızın ve bölge illerinin başarılı sanayici ve ticaret erbabının ürünlerini dışarıya satma konusunda önünü tıkayan en önemli engel, limanlara yakın olmayışı ve hızlı ulaşım altyapısının eksikliği idi. Yeni Ulaştırma Bakanımızın önümüzdeki süreçte bu doğrultudaki katkıları muhakkak çok büyük olacaktır.
Hep söylendiği halde yapımına başlanamamış olan "çevre yolu" nun yapımı yakında başlayacaktır. Konya-Karaman YHT demiryolu ihalesi tamamlanmış, müteahhit firma çalışmalara başlamıştır. Karaman- Ereğli-Ulukışla-Adana hattı arkasından devreye girecek, Akdeniz limanlarına yüksek hızla ulaşacak olan YHYT (Yüksek Hızlı Yük Treni) hattımız olacak inşaallah. Önemli Sanayi ve Turizm merkezleri olan Kayseri, Nevşehir, Niğde, Aksaray, Konya, Karaman illeri Yüksek Hızlı Tren ağları ile Mersin Limanı ve Adana'ya bağlanacak. Sabah Kayseri'den yüklenen bir yük öğleyin Mersin Limanında gemiye yüklenerek ihraç edildiği ülkeye götürülmek üzere yarım gün içerisinde Anadolu'nun ortasından ulaştırılmış olacaktır.
Ekonominin temel kurallarından biri de üretilecek ürünün ya hammaddeye ya da pazara yakın olma zorunluluğudur. Bu açıdan, sadece iller içerisinde değil, bölge illeri arasında hızlı ulaşımı olan, birbiri ile entegre sanayi merkezleri kurulacaktır.
Batılı ülkeler, yıllardır yedekte beklettiği, el sürülmemiş zengin doğal kaynaklara sahip Afrika'ya artık girmeye hazırlanıyor. Afrika halklarına sevimli gözükecek yüzlerin batı ülkelerinde devlet başkanı, bakan ya da bürokrat yapılmaları elbette boşuna değildir. Bu yönüyle düşünüldüğünde Avrupa ve Afrika ülkelerine yakınlığı açısından ayrıca Antalya Limanına Konya'dan bağlanacak olan bir YHYT hattı çok büyük önem taşıyacaktadır. Bu hat da muhakkak kısa sürede yatırım planı kapsamına alınacaktır. 200-250 km hızında bir YHT ve 120-150 km hızında bir YHYT ile Kayseri, Nevşehir, Aksaray ve Konya’dan ortalama iki buçuk saatte Mersin ve Antalya'ya ulaşılmış olacaktır.
Kayseri, Aksaray, Niğde, Konya, Karaman ve diğer bazı bölge illeri 2023 hedefleri doğrultusunda bu kalkınmadan yararlanarak çok büyük bir gelişmişlik gücüne kavuşacaklardır.
Güzel şeyler olacaktır inşaallah... Ancak, terazinin öbür tarafı belki daha önemlidir. Konya'nın tarihte büyük bir şöhrete kavuşmasına vesile olan ilim ve medeniyet beşiği olması hüviyeti yeniden ikame edilmelidir. Dünyaya ve eşyaya yön verecek olan insan gücümüz beşeri sermayemizdir. İnançlı, ahlaklı, milletimizin değerlerine sahip çıkan, donanımlı insan gücü yetiştirmek için daha büyük hedefler koymak ve daha büyük yatırımlar yapmak zorundayız.
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.