Rasim Atalay

Rasim Atalay

Maraş kadar olamadın Konya!

Maraş kadar olamadın Konya!

Türkiye’nin tam orta yerinde, Anadolu’nun göbeğinde bulunan Konya, zengin tarihi mirası, köklü medeniyeti ile her zamanın ve her dönemin başşehridir. Merkezi ayrı, ilçeleri ayrı zengindir bu şehrin… Attığınız her adımda, her bir köşe başında, yürüdüğünüz yolda, baktığınız her yerde bunu görürsünüz.

Bunun yanında azimli ve çalışkan insanları sayesinde bu şehir, eğitimden sağlığa, tarımdan sanayiye, turizmden ticarete kadar pek çok başlıkta birçok şehrin önüne geçmeyi başarabilmiştir…

Sahip olduğu kültürel mirası koruyup gözeterek dünü yarına aktarabilmek adına önemli bir misyonu üstlenmiş olan Konya; nizamı, temizliği, belediyecilik alanındaki başarıları ile de önemli bir kariyer elde etmiştir.

Sadece birkaç cümleye sığdırmaya çalıştığımız bu özellikleriyle Konya, Türkiye’nin en yaşanabilir ve en çok tercih edilen şehirleri arasındadır.

Gelgelelim, Konya ulaşabilir ve ulaşılabilir şehir olma anlamında ne yazık ki eksiktir.

Bunu nereden çıkardık?

Türkiye’nin tam ortasında bulunan, doğusundan batısına, güneyinden kuzeyine neresinden giderseniz gidin bir şekilde yolunuzun kesişeceği Konya’da otoban yoktur. Yakın zamanda yapımı tamamlanarak hizmete açılan Ankara – Niğde Otoyolu’nun bir kısmı Konya il sınırlarına temas etmekte ancak şehrin çok uzağında kalmaktadır.

En iyi yanımız, demiryolu ulaşımında aldığımız mesafedir ki Konya’yı Ankara’ya, Eskişehir’e ve İstanbul’a YHT ile hızlı bir şekilde ulaştırabilmektedir.

Günümüzde ulaşımın en hızlı ve konforlu yolu ise ne karayolu, ne de demiryoludur. Bir şehir ulaşabilir ve ulaşılabilir bir şehir olacaksa muhakkak ki havayolunu etkin bir şekilde kullanmalıdır.

Şimdi önümüz kış…

İnşallah Allah rahmetini bol ve bereketli bir şekilde sunar. Aksi halde Türkiye genelinde olduğu gibi Konya’da da su krizi baş gösterecektir.

Konya’da kış aylarının değişmez bir gerçekliği, Konya Havaalanı’nın makus bir talihi var… Şehir güllük gülistanlıkken bile havaalanının bulunduğu bölgede yaşanan yoğun sis nedeniyle uçaklar ne kalkabilmekte, ne de inebilmektedir.

Şimdilerde uçak seferleri hava muhalefetine bağlı olarak aksamasa da olumsuz hava koşulları nedeniyle yaşanacak aksaklıklar da yakındır.

İşin garip yanı, Devlet Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre uçuş sayısı, yolcu sayısı ve taşımacılıkta kullanılan kargo uçaklarının kapasitesi anlamında doyurucu veriler sunuluyor olmasına karşılık, hem seferlerin artırılmaması, hem de havaalanındaki uçuş kalitesini doğrudan etkileyecek olan ve adına ILS veya LLZ adı verilen cihazın bir türlü Konya Havaalanı’na kazandırılamamasıdır.

Gelelim başlıktaki mevzuya…

Son söyleyeceğimi baştan söyleyeyim, Kahramanmaraş’ın edeleri lütfen alınganlık göstermesin…

Derdimiz, neden Kahramanmaraş’a yapıldığı değil, neden Konya’ya yapılmadığıdır.

Eski Tarım ve Orman Bakanı, AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Prof. Dr. Vahit Kirişçi, Kahramanmaraş Havalimanı’nın düşük görüş şartlarında etkin ve verimli kullanımını sağlayacak olan LLZ/DME cihazının uçuş kontrol testi başarıyla tamamladığını ve en kısa sürede tam kapasiteyle hizmet vermeye başlayacağını duyurmuş.

Gelin bir de DHMİ’nin istatistiki verileriyle Konya ve Kahramanmaraş illerini karşılaştıralım da ne demek istediğimiz daha anlaşılır olsun.

Konya Havalimanı’nda Ekim ayında hizmet verilen yolcu sayısı 75 bin 357 kişiyken, Kahramanmaraş Havalimanı’nda aynı dönemde hizmet verilen yolcu sayısı 20 bin 618 kişi. Yani Konya’da taşınan yolcunun neredeyse dörtte biri kadar.

Ekim ayında Konya Havaalanı’nda 544 uçak yer almışken, Kahramanmaraş Havaalanı’nın trafiğinde 222 uçak yer almış.

Konya’da Ekim ayında havayoluyla yapılan kargo taşımacılığında 747 ton yük taşınırken, bu rakam Kahramanmaraş Havaalanı’nda 188 ton olarak kayıtlara geçmiş. Yani yine Konya’nın yaklaşık dörtte biri nispetinde…

Bir aylık veriler aldatabilir diyorsanız, 2024 yılının ilk 10 aylık verilerine de bakalım;

Konya Havaalanı, 2024 yılının ilk 10 aylık döneminde 771 bin 549 yolcuya hizmet verirken; Kahramanmaraş Havaalanı aynı dönemde 204 bin 315 yolcuya hizmet vermiş.

Konya Havaalanı’nın 10 aylık dönemde uçak trafiği 5787 adet olurken; Kahramanmaraş’ın uçak trafiği 2033 olmuş. Yani neredeyse üçte birimiz kadar…

Aynı dönemde Konya Havaalanı’ndan taşınan yük 8605 ton; Kahramanmaraş Havaalanı’ndan taşınan yük 1879 ton olarak kayıtlara geçmiş.

Konya’nın imkan olsa daha yüksekten uçacak potansiyele sahip olduğu görülüyor olmasına karşılık, Konya’da neredeyse 15 yıldır dile getirilen olumsuz hava koşullarında daha iyi görüş mesafesi sağlayacak olan cihazın Konya’ya kazandırılamaması bu şehrin bir ayıbıdır.

İktidarıyla, muhalefetiyle bence bütün vekiller bu konuya eğilmeli, şehirdeki siyasi partilerin il başkanları, STK’ların temsilcileri Konya’nın uçuş kabiliyetini artıracak olan altyapının sağlanması için fikir birliğiyle hareket etmelidir.

Neyse, Konya bakadursun, Kahramanmaraş’a hayırlı olsun.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,çok uzun ve ilgili içerikle alakasız,
Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Rasim Atalay Arşivi
SON YAZILAR